عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۴۲۷۱
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۲
مداحی حاج ابوالفضل بختیاری، حاج احد قدمی در هیئت محبان الحسن
بعضی ها با افتخار گناه می کنند. این جنگ با خدا و شمشیر به روی خدا کشیدن است. یعنی همه عالم بدانید که من به این گناهم اقتدار و افتخارم را نشان می دهم. کسی که با افتخار می کند خطرناک است...

گزارش تصویری


عقیق: مراسم جشن میلاد انوار کربلا با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین بی آزار تهرانی و مداحی حاج ابوالفضل بختیاری ، حاج احد قدمی، جواد پرچمی ، سجاد ملکی و حسن منصوری در هیئت محبان الحسن(ع) برگزار شد.

نکاتی از سخنان حجت الاسلام بی آزار تهرانی را بخوانید؛

_  فرازی است در دعای کمیل که می فرماید خدایا ببخش گناهانی که موجب می شود وجاهت و آبروی انسان ریخته شود. قاعده پروردگار در این عالم این طور است که یک سترو پوششی و لطفی را شامل همه مردم کرده است.این لطف الهی قاعده پروردگار است.

_ امیرالمؤمنین فرمود که اگر قرار بود پرده کنار برود و شما نسبت به پرونده ها و اوضاع باطنیه یکدیگر با خبر شوید طوری نسبت به هم مشمئز می شدید که جنازه های یکدیگر را هم دفن نمی کردید. این لطف خداست که همه وجه خوبی و حسن را می بینند. ولی ما می دانیم چه خبر است.

_ خدایا چه جاهایی به من اعتماد شد و من را خوب فرض کردند ولی من در خودم می دانستم که اهلیت و قابلیت این التماس دعا را ندارم. اگر این لطف خدا نبود سنگ روی سنگ در دنیا بند نبود.

_ در روایت داریم که خداوند متعال مؤمن را در هفتاد پرده لطف خودش نگه می دارد.

_ خداوند تمام بدی هایت را به محضی که خجالت بکشی و سرت را پایین بیاندازی می بخشد. اگر نیت گناه کنی خدا این را برایت نمی نویسد و خداوند اگر انسان خطایی را انجام دهد می نویسد ولی بعد از هفت ساعت یک سیه می نویسد. ولی اگر کار خیر کردی خدا برایت می نویسد و اگر نیت کار خیر کردی هم برایت می نویسد. اگر توفیق پیدا کنی و موفق به حسنه شوی خداوند ده برابر برایت می نویسد.

_ جهنم رفتن خیلی سخت است و بهشت رفتن آسان است. شهید بهشتی می فرمودند که بهشت را به بها می دهند و نه به بهانه. ایشان می گفت که خیلی باید خطا کنی که از چشم خدا بیافتی و طشتت از آسمان به زمین بخورد و دیگر نتوانی سر سفره اهل بیت بیایی.

_ وقتی شیطان بخواهد انسان را بزند هیچ چیز را، نه عمامه و هیئتی و مسجدی نمی شناسد و طوری به طاق آسمان می بردت و یک شهرت عالم گیر هم به تو می دهد و به زمین می زندت که با زمین خوردن تو خیلی ها می گویند چرا؟

_ بدترین گناه کوچک دیدن گناه است. بعضی ها با افتخار گناه می کنند. این جنگ با خدا و شمشیر به روی خدا کشیدن است. یعنی همه عالم بدانید که من به این گناهم اقتدار و افتخارم را نشان می دهم. کسی که با افتخار می کند خطرناک است. بعضی ها پرده دری می کنند.

_ در قیامت پرونده ها رو می شود و روز آشکار شدن اعمال است. اگر خودت هم بگویی نه تمام بدن و اعمال انسان شهادت می دهد. آنجا انکار ندارد و نمی تواند بگوید من نبودم. قیامت کار سخت است. البته اگر در حول محبت اهل بیت صادق باشیم و اگر کسی در این آشوب دنیا با سفینه نجات اهل بیت گره خورده باشد و حسینی شود در روایت داریم که خداوند یک خیمه هایی می گذارد که حتی اجازه نمی دهد که پیامبر و حضرت علی هم از پرونده اعمال بعضی ها آگاه شوند. چون خدا ارحم الراحمین است.

_ اگر ما مهربانی خدا را بدانیم از خجالت گناه نمی کنیم. اگر کسی خلاف قانون خدا حرکت کند یعنی دنبال این باشیم که پرونده کسی را رو کنیم و بخواهیم طرف را فاش کنیم و آبرویش را ببریم. روایت است که اگر در این دنیا باشید تا خدا آبرویت را نبرد از این دنیا تو را نمی برد. استثناء آن این است که کسی به دین خدا خیانت می کند که این را باید فاش کنیم. دست همدیگر را بگیریم به جای این که مچ همدیگر را بگیریم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین