عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۴۲۳۴
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶
حضرت آیت الله علوی گرگانی در دیدار نانوایان
حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان این که اگر کسی به نان بی احترامی کند دچار مشکلات زیادی می شود اظهار کردند: گندم و جو دو مایه حیاتی در جامعه اسلامی است؛ لذا از این لحاظ نان مایه و حیات الهی است که به وسیله حیات نان واجبات دیگر مانند نماز و روزه استمرار و دوام دارد.
عقیق: معظم له در دیدار صنف نانوایان قم ضمن گرامیداشت ولادت امام حسین و امام سجاد (ع) گفتند: نانوایان از قشر زحمتکش در نظام جمهوری اسلامی هستند، زیرا عهده دار تامین نان  امت می باشند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی به بیان سیره نبوی اکرم(ص) درباره احترام به نان اشاره کردند و  افزودند: پیامبر گرامی (ص) هر زمان نان می گرفتند می بوسیدند و با احترام با این نعمت بزرگ الهی رفتار می کردند و در باره احترام به نان نیز سفارش های زیادی به مردم می کردند.

ایشان با بیان این که اگر کسی به نان بی احترامی کند دچار مشکلات زیادی می شوند اظهار کردند: نان و جو دو مایه حیاتی در جامعه اسلامی است؛ لذا از این لحاظ نان مایه و حیات الهی  است که به وسیله حیات نان واجبات دیگر مانند نماز و روزه استمرار و دوام دارد.

حضرت آیت الله علوی گرگانی افزودند: متاسفانه برخی از اعمال در جامعه به وقوع می پیودند که ناپسند است و از جمله آن اعمال، این که بعضی از انسان ها احترام نان را نگه نمی دارند و به نان بی احترامی می کنند و نان را به نوعی پرتاب می کنند که این گونه اعمال در اسلام و دین مطرود و ناپسند است.

معظم له با بیان این که مثل نان در میان نعمت های دیگر مانند مثل پیغمبر(ص) نسبت به مسائل دیگر است اظهار داشتند: همانطور که پیامبر(ص) ارزش و اعتبار خاصی دارد و احترام او واجب است و از ارزش های دین به شمار می رود، نان نیز احترام خاصی در جامعه برخوردار است و ارزش خاصی دارد.

ایشان افزودند: نانواها باید سعی کنند در ارائه خدمت رسانی به مردم رضایت خدا را در نظر داشته باشند و موقع دریافت پول از مردم خود را مدیون آنها نکنند.

وی افزودند: زندگی و سیره ائمه(ع) پر از نکته های مفید است و یکی از سیره ها این است که دیگر خود را مدیون مردم نمی کردند.اگر چه مردم احترام خاصی برای انبیا و معصومین قائل بوده اند، ولی هیچ وقت معصومین و انبیاء(ع) خود را گرفتار دین مردم نمی کردند.

معظم له اظهار داشتند : پیروان و شیعیان امام علی(ع) کسانی هستند که نسبت به ایمان و حق مردم  بسیار محتاط اند و حاضر نیستند به خاطر زندگی دنیوی دامن خود را به دین مردم آلوده کنند.

ایشان در توصیه به نانوایان گفتند: اگر کسی به شما کم لطفی کرد و نسبت به نان بی احترامی کرد شما به او تذکر بدهید که نان احترام خاصی دارد اگر نان نباشد نماز و روزه نخواهد بود.

منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین