عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۴۲۰۸
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۶
پاسداشت اولین امام جمعه دزفول
وقتی بعضی می‌گفتند: حاج آقا شما هم بیرون از شهر بروید چون نقطه ای امن نیست. می‌فرمودند: مگر امام از جماران می‌رود که من هم بروم؟ مگر خون من از خون مردم دزفول سرخ تر و عزیزتر است؟ نه، من در کنار مردم می‌مانم.

عقیق:مرحوم آیت الله سید مجدالدین قاضی نخستین امام جمعه شهر دزفول بود که با آغاز مبارزات علیه رژیم پهلوی وی نیز از روحانیون مبارز آن دوران بود. پدرش سید عبدالحسین نیز از روحانی های به نام عصر خود بود.

مرحوم قاضی پس از قیام 15 خرداد 1342 که حضرت امام خمینی(ره) دستگیر شدند بیانیه‌ای منتشر کرده و به اتفاق جمعی از روحانیون دزفول به مدت 35 روز حوزه علمیه و مساجد دزفول را تعطیل کرد.

با آغاز جنگ تحمیلی دزفول به دلیل موقعت استراتژیک نظامی ای که داشت بیشتر از هر نقطه ای مورد هجوم بعثی ها قرار گرفت و به شدت گلوله باران شد اما ایستادگی و شجاعت مردم این شهر به پرچمداری امام جماعتشان باعث شد دشمن عقب نشینی کند و نام مقاومت مردم دزفول برای همیشه در تاریخ باقی بماند. 

وقتی بعضی به او از سر دلسوزی و محبت می گفتند: حاج آقا شما هم بیرون از شهر بروید چون نقطه ای امن نیست. می فرمودند: مگر امام از جماران می رود که من هم بروم؟ مگر خون من از خون مردم دزفول سرخ تر و عزیزتر است؟ نه، من در کنار مردم می مانم.

آیت الله قاضی حتی پس از عقب زدن دشمن هم جبهه ها را رها نکرد و تا زمان حیاتش در کنار رزمندگان حضور داشت. سرانجام وی در سال 1364 دنیای فانی را وداع و به دنیای باقی رحلت کرد.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین