عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۴۲۰۳
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۹
به مناسبت ميلاد امام سجاد (عليه‌السلام) مجلس جشني با حضور زايران ايراني در حرم مطهر اميرالمؤمنين (عليه‌السلام) برگزار شد.
عقیق: به مناسبت ميلاد باسعادت امام سجاد (عليه‌السلام)، مجلس جشن باشكوهي روز گذشته ۳ خرداد از سوي نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري درنجف اشرف با حضور زايران ايراني در حرم مطهر حضرت مولي الموحدين اميرالمؤمنين (عليه‌السلام) برگزار شد.

در اين مراسم حجت الاسلام والمسلمين صالحي خوانساري، خطيب بعثه مقام معظم رهبري درنجف اشرف با استناد به روايات به ارزش زيارت معصومين (عليهم السلام) اشاره كرد و گفت: پيامبر (صلي الله عليه و آله و سلم) فرمود، كسي كه قبور ما را زيارت و آباد كند، خداوند بقعه اي از بهشت به او مي‌دهد.

وي با اشاره به شرايط قبول شدن زيارت گفت: اگر كسي بخواهد بداند زيارتش قبول شده است يا خير؛ نگاهي به خود بيندازد، اگر بعد از نماز و زيارت تمايل به گناه پيدا نكرد، زيارت او قبول شده است و قبول شدن زيارت به درجه معرفت زائر بستگي دارد.

خطيب بعثه مقام معظم رهبري درنجف اشرف درپايان سخنان خود افزود: هر كسي كه به زيارت مي‌آيد، اگر قلبش پر از كينه و نفرت باشد، ديگر جايي براي شناخت و معرفت در قلب و روح او باقي نمي‌ماند.

حجت الاسلام والمسلمين صالحي خوانساري عنوان كرد: وقتي به اين مكان مقدس مي‌آييد، همه كينه‌ها را دور بريزيد و با تمام وجود از كسي كه به شما بدي كرده يا دشنامي داده است، بگذريد، نايب‌الزياره افرادي باشيد كه توان آمدن به زيارت را ندارند و با بزرگ كردن روحتان ظرفيت پذيرش موهبت‌هاي بي‌دريغ پروردگار را فراهم كنيد.

در پايان سادات رضوي، مداح اهل بيت (عليهم‌السلام)، به مداحي و مولودي خواني پرداخت.

منبع:حج

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین