عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۴۱۶۸
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰
مداحی حاج حسین سازور، حاج امین مقدم، حاج احمد نیکبختیان، کربلایی حنیف طاهری و کربلایی محمدحسین حدادیان در موج الحسین
برای تقرب به خدا باید تلاش کرد. حضرت فرمودند که وقتی دور هم به خاطر ما جمع می شوید احیاء امر ماست. احیاء امر اهل بیت پنهان نمی ماند. کاری کنیم که امام زمان خوشحال و راضی باشد.

گزارش تصویری


عقیق: مراسم جشن میلاد امام سجاد(ع) در موج الحسین با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین الهی و مداحی حاج حسین سازور، حاج امین مقدم، حاج احمد نیکبختیان، کربلایی حنیف طاهری و کربلایی محمدحسین حدادیان برگزار شد.

نکاتی از سخنان حجت الاسلام الهی را بخوانید؛

_ در دنیا خوب می فهمیم چکار باید کنیم. دنیا را خوب می فهمیم. طعم غذا ها را خوب می فهمیم. مسیرهایی که به دنیا ختم می شود را انسان با مهارت و فن و آموزش یاد می گیرد. خیلی زود انسان چیزی را یاد می گیرد. ولی در آخرت این طوری نیست. انسان شاکله لازم دارد تا بهره اش را از آخرت خوب ببرد.

_ در معنویات این طور نیستیم که حق را دریافت کنیم و باطل را دفع کنیم. عقلانیت را حاکم کنیم و هوای نفس را کنار بگذاریم. پای سود معنوی بایستیم و ضرر معنوی را کنار بگذاریم. این شاکله می خورد. یعنی باید قواره ای از معنویت انسان برای خودش باید درست کند. معارف اهل بیت این مسئله است.

_ انسان باید در امور معنوی تیز باشد. الان ایام شعبان است و مناجات های شعبانیه را بخوانیم. با مسجد بیگانه نباشیم. خدا بر خلاف گذشته که فقط یک بیت المقدس بود همه جا را مسجد قرار داده است.

_ برای تقرب به خدا باید تلاش کرد. حضرت فرمودند که وقتی دور هم به خاطر ما جمع می شوید احیاء امر ماست. احیاء امر اهل بیت پنهان نمی ماند. کاری کنیم که امام زمان خوشحال و راضی باشد. حدود و صغور را باید درست کنیم تا شاکله شود.

_ موسیقی گوش نکنید. راه امام حسین با موسیقی جداست. به یک بهانه هایی موسیقی را به خورد بچه های مذهبی می دهند. حضرت فرمودند که موسیقی مانند مشروب است و انسان را مسخ می کند. علما و فقهای ما موسیقی را حرام می دانند.

_ راه آدم شدن این است که باید انسان خود را در معرض اهل بیت بگذارد و از جانب اهل بیت شست و شوی مغزی شود و راه را نشان انسان بدهد. دین داری شاکله خودش را می خواهد. انسان باید خودش را هر چه قدر که می تواند مقید به دین داری کند.

_ ما یک ایمان داریم که با این ایمان نماز خوان و غیرتمند می شویم. با این ایمان ائمه و امامان را دوست داریم. اصل مطلب که لازم است و خدا می خواهد که همان ایمان به اهل بیت است را ما داریم. تحمل ولایت کار سختی است و محبت اهل بیتی که در قلب انسان است اصل کاری است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین