عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۴۱۳۱
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۰
مداحی حاج سید مهدی میرداماد در مراسم تقدیر از حاج صادق آهنگران
دعای شهدا که خدا هر چه بهترین است را به ما بده مستجاب شده است. شهدا سؤال شب اول قبر ندارند. طبق فرموده پیامبر شهید زیر شمشیر دشمن به سؤالات خدا جواب داده و سؤالی ندارد...

گزارش تصویری


عقیق: مراسم جشن میلاد امام سجاد(ع) و تقدیر از حاج صادق آهنگران مداح سال های حماسه ودفاع در حسینیه شهدای بسیج برگزار شد.

در این مراسم که به همت هیئت رزمندگان اسلام برگزار شد حجت الاسلام حسینی قمی سخنرانی کرد و حاج سید مهدی میرداماد به مولودی خوانی پرداخت.

نکاتی از سخنان حجت الاسلام حسینی قمی را بخوانید؛
_ شخصی در حضور مقدس خاتم الانبیا نشسته بود. معمولاً ما وقتی دعا می کنیم حاجت معینی از خدا می خواهیم. این شخص دعای فوق العاده ای کرد و گفت الهی من نمی گویم که چی به من بده. خلق از اول تا آخر از تو چی می خواستند بهترینش را به من بده.پیامبر فرمودند که متوجه شدی از خدا چی خواستی. پیامبر فرمود که اگر این دعایت مستجاب شود خون تو در راه خدا بر زمین خواهد ریخت.

_ دعای شهدا که خدا هر چه بهترین است را به ما بده مستجاب شده است. شهدا سؤال شب اول قبر ندارند. طبق فرموده پیامبر شهید زیر شمشیر دشمن به سؤالات خدا جواب داده و سؤالی ندارد. ما باید به سؤال ها پاسخ دهیم.شهدا به سؤالات خودشان جواب دادند.

_ ما برای سؤالاتی که از ما می پرسند جوابی آماده کرده ایم؟ دفاع مقدس را نسل دوم و نسل سوم ندیده اند. دوران دفاع مقدس آن چیزی که جوان های ما را به خط مقدم برد و حاضر شدند که جان خود را تقدیم کنند نوحه های جنگ مانند ای لشکر صاحب الزمان بود. سرودهای ملی باید باشد.

_ امروز چقدر برای انتقال ارزش های دینی تلاش می کنیم? ارزش هایی که شهدا به خاطرش جان عزیزشان را تقدیم کردند نباید کمرنگ شود.

_ در نهج البلاغه حضرت علی می فرمایند که در زمان پیامبر ما می جنگیدیم و گاهی پیروز می شدیم و گاهی شکست می خوردیم. اما خدا وقتی دید ما راست می گوییم و صداقت ما را دید دشمن ما را ذلیل کرد و ما را پیروز کرد. این سنت همیشگی پروردگار است.

_ قانون الهی پیروزی و نصرت کسانی است که با صداقت به میدان می آیند. شهدا و رزمندگان ما با صداقت به میدان آمدند. امروز هر چقدر در زندگی صداقت داشته باشیم به همان اندازه به میدان می آییم.

_ مرحوم علامه شوشتری یک کتابی دارد که نوشته اند صبح روز عاشورا سیدالشهدا(ع) برای نماز آماده شدند و مؤذنی به نام حجاج بن مسروق داشتند که از میانه راه کربلا به این کاروان پیوسته بود. در کربلا هم به شهادت رسید و قیام کرد برای اذان گفتن.امام حسین اذان صبح عاشورا را به علی اکبر دادند و اذان ظهر هم خود ایشان گفتند.

_ ما راست بگوییم و صادقانه به میدان بیاییم خدا یاریمان می کند. امروز جهاد با جان میدان و عرصه اش نیست اما جهاد فرهنگی است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین