عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۴۱۱۷
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸
مداح دلسوخته اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام گفت: آل‌سعود می‌خواهند فرهنگ بی فرهنگی خودشان را به ملت متمدن یمن که صدها سال سابقه تمدن فرهنگ دارند تحمیل کنند.

عقیق:"حاج مرتضی طاهری" مداح و ذاکر دلسوخته اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام در گفت‌وگو با بسیج مداحان با اشاره به آغاز ماه شعبان و فضائل آن گفت: ماه شعبان المعظم بعد از ماه رجب المرجب که ماه خداست، ماهی است که ماه پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه واله نام گذاری شده است.

اولیاء خدا این دو ماه را برای آمرزیده شدن و مهیا شدن جهت ورود به ماه مبارک رمضان قرار می‌دادند و از آن بهره گیری می‌کردند.

وی ادامه داد: پیامبر اکرم صلی الله علیه واله وقتی ماه شعبان فرا می رسید حال خاصی داشت، به دهه آخر شعبان که نزدیک می‌شدند حتی استراحتشان را روی زمین انجام می‌دادند تا خواب راحتی بر ایشان غلبه نکند و بتوانند زود به ادامه تهجد و مناجات خودشان بپردازند.

طاهری با اشاره به اعمال ویژه ماه شعبان بیان کرد: در ماه شعبان المظعم دستوراتی وارد شده است، به عنوان مثال در این ماه روزه از جایگاه مهم و ویژه‌ای برخوردار است و صلوات شعبانیه جزء ادعیه‌ای است که هر روز قرائت کردن آن بسیار فضیلت دارد که بسیاری از بزرگان به آن مقید بودن و آن را قرائت می‌کردند. از دیگر اعمال این ماه مناجات شعبانیه است که از ناحیه حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام وارد شده است و حضرت روی این مناجات که بسیار مناجات عظیمی است توجه ویژه‌ای داشتند، این مناجات بسیار مناجات با عظمتی است و مضامین بسیار عالی دارد. اگر انسان با توجه به آن معانی و مضامین این دعا را بخواند واقعاً حالت آمادگی برای تقریب به پروردگار در این ماه برای او ایجاد خواهد شد.

ذاکر دلسوخته اهل بیت عصمت و طهارت در پاسخ به این سوال که هیئت‌های مذهبی در این ماه می‌توانند چه برنامه‌ی ویژه‌ای را برای هرچه بیشتر بهره جستن در این ماه برگزار کنند اظهار کرد: در این ماه اعیادی وجود دارد که در واقع 5 عید بزرگ شعبان هستند، ولادت آقا امام حسین علیه السلام، ولادت حضرت قمر بنی هاشمی، ولادت امام سجاد علیه السلام، ولادت حضرت علی اکبر علیه السلام و ولادت منجی عالم بشریت بقیه الله ارواحنا فداه که وجود این 5 عید در این ماه باعث توجه انسان به ناحیه معصومین علیه السلام است ولی قطعاً هیئت می‌تواند در برگزاری مناسبت‌های این ماه عزیز به عنوان یک فرصت خوب برای ایجاد حالت توجه و مناجات در ماه شعبان استفاده کند که مناجات شعبانیه اگر خوب خوانده شود و نسبت به معانی آن به مردم آگاهی داده شود از مناجات‌های بسیار خوبی است که واقعاً ایجاد توجه خواهد کرد.

وی شعبان را ماه ویژه توجه اهل بیت علیه السلام برای ورود به ماه رمضان عنوان کرد و افزود: وقتی که پیامبر عظیم الشان اسلام در این ماه حالت‌های خاصی برای آماده شدن به رمضان پیدا می‌کردند ائمه معصومین هم اعمال و رفتارشان را طبق رفتار پیامبر صلی الله علیه واله تنظیم می‌کردند رفتار اهل بیت علیه السلام در این ماه جدای از رفتار جد بزرگوارشان نبوده است یعنی آنها نیز همان رفتار و اعمالی را که پیامبر صلی الله علیه واله به جا می‌آورد را انجام می‌دادند. رجب را همیشه روزه بودند مضافاً که در دهه آخر شعبان پیامبر صلی الله علیه واله بسترشان را کاملاً جمع می‌کردند.

طاهری در بخش دیگری از این گفت‌وگو ضمن محکوم کردن جنایات اخیر آل سعود بر علیه ملت مظلوم یمن اظهار کرد: جنایت آل سعود پرده از چهره کریه و زشت خاندان "بدوی" به قول عرب‌ها به معنی بیابانی، بی فرهنگ و بدون ریشه را برداشت. آل سعود غارتگران و دزدان هستند که توسط انگلیس آمدند و به قدرت رسیدند، ریشه و اصالتشان به یهود بر می‌گردد.

مداح دلسوخته اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت: همان طور که امام خامنه‌ای فرمودند ماه رجب را کفار هم به عنوان ماه حرام حرمت نگه می‌داشتند و جنگ نمی‌کردند ولی آل سعود که خود را خادم حرمین شریفین می‌دانند و می‌خوانند که واقعاً این طور نیست بلکه خائن حرمین شریفین هستند ماه حرام زن و بچه، کودک و جوان مردم یمن، این مردمی که مورد علاقه پیغمبر صلی الله علیه واله و توجه و محبت اهل بیت علیه السلام بودند  را به خاک و خون کشیدند به جرم اینکه این ها حاضر نشده بوند مثل بعضی از کشورها به اسم اسلام دل به آئین وهابیت بسپارند و دنباله رو اسلام راستین بودند مورد تهاجم قرار گرفتند.

وی افزود: برای آل سعود مهم نیست که در یمن شیعه می‌کشد یا سنی، آنها همه مرم را می کشند. مردمی که خواستار عزت، سربلندی و استقلال بودند و حاضر نبودند خودشان را به دلارهای بادآورده نفتی آل سعود بفروشند وارزش خودشان را پایین بیاوردند. ملت یمن مردمی هستند با پیشینه هزار ساله بلکه چند هزار سال قدمت و تاریخ کهن که بیشتر آن در اسلام و خدمت اسلام و مسیر محبت به اهل بیت طی شده است.

طاهری ضمن تاکید بر بی هویتی خاندان آل سعود بیان کرد: این خاندان هیچ هویتی ندارند. این ها می‌خواهند فرهنگ بی فرهنگی خودشان را به ملت متمدن یمن که صدها سال سابقه تمدن فرهنگ دارند تحمیل کنند که این ملت زیر بار نرفته اند و جرم این ملت دفاع از اسلام راست. مردم یمن می خواهند مستقل باشند و خودشان برای خودشان تصمیم بگیردند و به همین دلیل است که مورد حملات سلاح های امریکایی و اسرائیلی قرار می گیرند.

مداح دلسوخته اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام با قرائت این ابیات"دیدی که خون ناحق پروانه شمع را، چندان امان نداد که شب را سحر کند" افزود: خون به ناحق ریخته شده ی این مردم که وقتی انسان نگاه می کند اکثر آنها بچه های بی گناه و زن های مظلوم است این ها دامن گیر این خاندان کریه را خواهد گرفت و ریشه آنها را بر می چیند.

طاهری خاطر نشان کرد: جوانان ما امروز رسالت سنگینی در برابر اتفاقات اخیر دارند، وظیفه امروز جوانان هیئتی حمایت معنوی و مادی از این مردم است، حمایت معنوی از طریق شبکه های مجازی و  اینترنت، باید جوانان ما نهایت تلاششان را بکنند تا این جنایت را برملا کنند و به جهانیان نشان بدهد که آل سعود چه جنایاتی را در یمن مرتکب شده است و اگر کسی توان مالی هم دارد هر چقدر در توان دارد کمک کند.

وی درباره آینده حملات آل سعود به ملت یمن نیز گفت: آل سعود قدرتی از خود ندارد بلکه با دلارهای نفتی سلاح های تهیه کرده است که خودشان هم توان استفاده و بهره گیری از آن را ندارند، این سلاح ها را دیگران برای آنها مجهز می کنند آل سعود فقط دکمه را فشار می دهند. آنها هر چقدر هم که قدرت داشته باشند به اندازه صهیونیست های خبیث قدرت ندارند، ما دیدیم صهیونیست های که همه سرمایه های مهم دنیا را در دست داشتند در حمایت مقتدرترین حکومت دنیا مقابل جمع بسیار معدودتری به نام حزب الله نتوانست مقابله کند، اما در یمن وضعیت طوری دیگر است امروز حکومت و ارتش پشتیان انصارلله است، حزب الله لبنان این حمایت ها را هم نداشت و به پیروزی رسید. یقیناً سعودی با خفت و خواری شکست خواهد خورد همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند در باتلاق وارد شده اند، ان شالله بینی سعودی به خاک مالیده خواهد شد. حملات کور کورانه عربستان نشانه عجز و ذلّتخاندان سعودی است.


منبع:بسیج مداحان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین