عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۴۱۰۷
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶
قدیانی تبیین کرد:
به اعتقاد یک کارشناس دینی با تأکید بر اینکه هیچ جوانی به اندازه امام سجاد(ع) مصیبت ندیده است، به جوانان توصیه کرد که در مشکلات زندگی به صبر و دعا متوسل شوند.

عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمین جعفر قدیانی، کارشناس دینی، در پاسخ به این سؤال که کدام سیره از زندگی امام سجاد(ع) می‌تواند راه‌گشای جوانان امروز جامعه ما باشد، گفت: زندگی هر کدام از ائمه(ع) بسته به زمان، مقطع زندگی و امامتشان مظهر یک یا چند صفت از صفات باری تعالی بوده‌اند و زندگی هر کدام از آنها برای ما درس است.

وی به مقطع حساس زندگی امام سجاد(ع) اشاره و اظهار کرد: امامت امام سجاد(ع) پس از شهادت امام حسین(ع) و در سن جوانی آغاز شد. بعد از شهادت امام حسین(ع) بالاترین سیره‌ای که امام سجاد ایفا کردند بحث صبر در مقابل ناملایمات بود. ایشان با صبر و تحمل مصائب بسیار سنگین شهادت عزیزترین‌های خود، امامت، ولایت و در واقع اسلام را برای امت اسلامی حفظ کردند.

حجت‌الاسلام قدیانی تصریح کرد: در تمام حدود 35 سال امامت، امام سجاد(ع) با تحمل تمام مصائب و گرفتاری‌های کربلا با مقاومت و هشیاری فوق‌العاده در لباس دعا، نیایش و تضرع به درگاه خداوند به صورت بسیار عمیق تعالیم و آموزه‌های اسلام را برای امت اسلامی باقی گذاشته‌اند.

این رابط بعثه مقام معظم رهبری ادامه داد: با تدبر در مفاهیم و عبارت‌های این دعاها انسان می‌تواند احکام و اخلاقیات اسلامی و سیاست‌های اسلام را بیاموزد.

هیچ جوانی به اندازه امام سجاد(ع) مصیبت ندیده است/ جوانان صبور باشند

این روحانی کاروان‌های حج و عمره با اشاره به اینکه جوانان کشور ما در مقابل مشکلات کم‌طاقت شده و حتی آمار خودکشی نیز در میان آنها افزایش یافته است، گفت: هیچ جوانی به اندازه امام سجاد(ع) مصیبت ندیده است ایشان در مقابل همه مصائبی که دیدند به صبر و دعا متوسل شدند و جوانان ما نیز می‌توانند از این سیره امام سجاد(ع) بهره بگیرند.

وی فرصت زیارت را بهترین زمان برای آشناتر شدن بیشتر مردم با تفکرات و اندیشه‌های ائمه(ع) دانست و گفت: یکی از رسالت‌های مهم روحانیان کاروان‌ها در سفرهای زیارتی که مردم فارغ‌البال هستند، این است که با هوشمندی آموزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و ... ائمه(ع) را به مردم بیاموزند. البته این آموزه‌ها بر اساس توان و ظرفیت افراد باید صورت گیرد.


منبع:ایکنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین