عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۴۰۵۹
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۲:۱۴
آشنایی با مداحان
ايشان از آغاز انقلاب اسلامي ، عمدتاً با مداحي هدفمند و خط دار در زمينه ي انقلاب ، دفاع مقدس و ارزشهاي اسلامي و ... به ايجاد انگيزه الهي در بين مردم و به ويژه جوانان مي پرداخت. و در سال‌های دفاع مقدس نیز در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضور موثر داشت و با مداحی‌های خاص خود حال و هوای متفاوتی به جبهه‌ها می‌بخشید.

عقیق: «حاج منصور ارضی » در سال 1332 شمسي در تهران به دنیا آمد. مداحي اهل بيت عصمت و طهارت عليهم السلام را از سن پنج سالگي آغاز کرد و در مجالسي که در محله هاي قديم تهران برگزار مي شد شرکت مي کرد.

در نوجواني به همراه عمويش (حاج حسن ارضي) در مراسم هاي مختلف به ويژه در مراسم دعاي کميل امام زاده قاسم ، و همچنين مراسم شب‌های جمعه حرم حضرت عبدالعظيم (ع) شرکت مي کرد.

ايشان از آغاز انقلاب اسلامي ، عمدتاً با مداحي هدفمند و خط دار در زمينه ي انقلاب ، دفاع مقدس و ارزشهاي اسلامي و ... به ايجاد انگيزه الهي در بين مردم و به ويژه جوانان مي پرداخت. و در سال‌های دفاع مقدس نیز در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضور موثر داشت و با مداحی‌های خاص خود حال و هوای متفاوتی به جبهه‌ها می‌بخشید.

حاج منصور که معتقد است مداح باید سیاسی و مدافع انقلاب باشد، صراحت لهجه منحصر به فردی دارد.


حاج منصور ارضی را پدر مداحی نوین می دانند و از  نخستین کسانی است که نوارها و سی دی هایش به شکل انبوه بین مردم دست به دست چرخید. بسیاری از مداحان شناخته شده امروز کشور، افتخار می کنند که خودشان را شاگرد حاجی بدانند. چهره هایی مثل حاج سعید حدادیان، حاج محمد رضا طاهری، حاج حسین سازور، حاج محمود کریمی، حاج سید مجید بنی فاطمه و ...

مراسم‌های اصلی حاج منصور از این قرار است:

شب‌های جمعه، دعای کمیل در حرم حضرت عبدالعظیم

صبح‌‌های سه شنبه، مراسم زیارت عاشورا در حسینیه صنف لباس فروشان-خیابان سعدی جنوبی

سه شنبه شب‌ها در حسینیه بیت الزهرا(سلام الله علیها)- خیابان ولی عصر، جنب مهدیه تهران

چهارشنبه شب‌ها نیز مراسم‌هایی در حسینیه مرحوم چمنی برگزار می‌شود.- خیابان دماوند، خیابان محمودی

حاج منصور دهه اول محرم، 5 شب فاطمیه اول و 30 شب ماه مبارک رمضان نیز در مسجد ارک تهران(میدان 15 خرداد) برنامه دارد.

حاج منصور درباره زندگی خودش می‌گوید:«محل تولد من تهران است، در یکی از محله های خانی آباد که اسم جدیدش تختی است. تقریباً همسایه مرحوم تختی بودیم. هنوز هم به لطف خدا در همان محله‌ها ساکن هستیم. اسم اصلی من محمد است، ولی طبق نظر مادربزرگم که از سادات بود اسمم را منصور گذاشتند. حدوداً از سن پنج یا شش سالگی شروع کردم. بیشتر هم زیر نظر عمویم حاج حسن ارضی. بعد هم که بزرگتر شدم بیشتر در خدمت روحانیت بودم. بهترین علمایی که روضه خواندن را نزد آنها فرا گرفتم سه نفر بودند: یکی شیخ محمود نجفی، استاد اعظم ما که در وادی- السلام قم مدفون هستند. دیگری حاج مرحوم سراج، که در صحن شاه عبدالعظیم دفن شده اند و دیگری شیخ محمود تحریری که از شاگردان برجسته مرحوم شاه- آبادی و هم سلک امام بودند. ایشان در عشق و معرفت و اخلاق و فلسفه اعجوبه- ای بود. خیلی قوی بود. »



برای دسترسی به مطالب مرتبط با حاج منصور ارضی در سایت عقیق اینجا را کلیک کنید

برای دسترسی به آرشیو کامل مداحی‌های حاج منصور ارضی و دانلود مداحی‌های ایشان، اینجا را کلیک کنید.

برای دیدن کلیپ های تصویری حاج منصور ارضی در tv.aghigh.ir اینجا را کلیک کنید


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
ROMANIA
|
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
0
0
حاج اقا منصور مداح خوب وبا سوزی است زمان قدیم روضه خوانهای نامی زیاد داشت الان هم زیاد وخوب هستند خدا بیامرزد مرحوم کافی را که مداحان طاهری شاگرد ایشون بودند وهنوز یادش زنده است به روح تمام خدمتگذاران دین صلوات
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین