عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۴۰۴۸
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۸
کتاب «شرح دعای سحر» اثر حجت الاسلام والمسلمین سید علی طباطبایی در یک جلد و 273 صفحه به چاپ رسیده است.
عقیق:این کتاب از هشت مقاله تشکیل یافته است و مقاله اول با عنوان «شرح دعای نورانی سحر» نام گرفته، دارای 21 فصل متنوع می باشد.

فرق «منّان» با «حنّان» چیست؟

در قسمتی از فصل نوزدهم می خوانیم: اسم شریف «منّان» نوعاً همراه با اسم شریف «حنّان» استعمال می شود؛ هر دو از اسمای الهی بوده؛ فرق بین این دو اسم آن است که به ذات اقدس إله از آن جهت که به بنده ای که از او اِعراض نموده باشد، نیز نعمت می بخشد، «حنّان» می گویند؛ و از آن جهت که پیش از سؤال کردن بنده به او نعمت می بخشد، «منّان» می گویند.

«حیات معقول در پرتو معرفت امام معصوم» عنوان مقاله دوم است که 16 موضوع را به بحث گذاشته است.

مقاله سوم که با عنوان «جلوه های قدسی» نام گرفته به 9 فصل اختصاص دارد.

«اصول اساسی زندگی از نظر قرآن کریم» عنوان مقاله چهارم می باشد. در قسمتی از این بخش آمده: اگر محور انسانیت و کمالات انسانی باشد، (انسانِ مرد و انسانِ زن، نه مردِ انسان و زنِ انسان) جامعه و خانواده نه گرفتار گرداب زن سالاری می شود و نه گرفتار غرقاب مردم سالاری؛ آن چه اساس است انسان سازی در پرتو کمالات و ارزش های انسانی الهی است.

عناوین مقالات پنجم تا هشتم شامل: «قلب سلیم»، «شرح نامه ابن سینا به ابی سعید ابی الخیر»، «تعلیم و تربیت» و «اصالت فرد انسان در فلسفه اسلامی» می باشد.

کتاب «شرح دعای سحر»  اثر حجت الاسلام والمسلمین سید علی طباطبایی در 272 صفحه و با قیمت 9800 تومان منتشر شده است.

علاقه مندان جهت تهیه کتاب به نشانی: قم، خیابان معلم، مجتمع ناشران، پلاک 37 مراجعه کرده و یا با تلفن: 37742847-025 تماس بگیرند.


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین