عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۳۹۹۴
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۹
آیه ها و آینه ها؛
مسئولیت شناسی شرعی و قانونی، حلقه مفقوده اکثر جوامع نا موفق است، زیرا اگر هر شخص، نسبت به وظایف الهی خودش تعهد داشته باشد و حریم احکام دینی را پاس دارد، جامعه به سعادت خواهد رسید.

عقیق:خداوند متعال در قرآن می فرماید:

وَمَن يَتَعَدَّ حُدُودَ اللَّهِ فَقَدْ ظَلَمَ نَفْسَهُ طلاق/1

هر كس از مقرّرات الهی پاى‏ فراتر نهد، قطعاً به خودش ستم كرده است

حکایت؛

شخصی نقل می کند: روزی میرزا هاشم قزوینی (ره) را دیدم و مسئله ای از او پرسیدم، با متانت و خوشرویی جواب مسئله را گفتند، مدتی بعد نزدیک مسجد گوهرشاد بودم، دیدم حضرت استاد دارند می‌روند، به خاطر علاقه ای که به استاد داشتم با آنکه اطراف ایشان خیلی شلوغ و راه رفتن مشکل بود، خودم را به ایشان رساندم، نزدیک که شدم، سلام و عرض ادبی کردم و گذشتم. چند قدمی بیش نرفته بودم که در آن شلوغی دستی از پشت بر شانه‌ام خورد، با تعجب برگشتم دیدم استاد با آن بیماری قلبیاش، نفس نفس زنان خود را به من رسانده و عبایش را جمع کرده که زیر پایش نرود،خیلی متعجب شدم، چه اتفاقی افتاده است که آیت الله میرازا هاشم با آن سن و سال و در آن شلوغی و هیاهوی خود را به من رسانده است؟!

ایشان گفتند: هر چه صدایتان زدم، شما صدایم را نشنیدید، می‌خواهم پاسخ صحیح آن مسئله ای که چند رو ز قبل پرسیده بودید را بگویم، مسئله‌ای که به شما گفته بودم دقیق نبود، سپس آن مسئله را با بیان شیوای خود برایم توضیح دادند و رفتند.

خیلی خجالت کشیدم و در دل بر این همه تعهّد نسبت به احکام الهی و مسلمین درود فرستادم. 1

 

پی نوشت:

1.سایت نگارخانه اهل بیت

منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین