عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۳۶۲۸
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۹
دولت موعود. . .
امام مهدی(ع) مانند پیشوایان معصوم دیگر دارای کمالات اخلاقی و ویژه ای است. از آنجا که معصومین انسان های کاملی هستند و از هر جهت اسوه و الگوی بشریت هستند، اخلاق نیکو همچون زهد را در بالاترین حد دارا هستند.
عقیق: یکی از پرسش هایی که ذهن بیشتر انسان ها را به خود مشغول کرده، آن است که امام زمان(ع) چگونه نظام های سیاسی گوناگون را که دارای افکار و توانایی های مختلفی هستند، از میان برمی دارد و نظام واحد جهانی تشکیل می دهد؟

سیستم و برنامه حکومتی آن حضرت(ع) چگونه است که در آن ظلم و ستمی در جهان نخواهد بود؛ فسادی صورت نمی گیرد و گرسنه ای یافت نمی شود؟

کمالات اخلاقی

حضرت مهدی مانند پیشوایان معصوم دیگر دارای کمالات اخلاقی و ویژه ای است. از آنجا که معصومین انسان های کاملی هستند و از هر جهت اسوه و الگوی بشریت می باشند اخلاق نیکو را در بالاترین حد دارا هستند.

حضرت رضا(ع) می فرماید: مهدی داناترین، بردبارترین و پرهیزگارترین مردمان است او از همه انسان ها بخشنده تر، شجاع تر و عابدتر است.

ترس از خدا

کعب می گوید: خشوع و ترس حضرت مهدی در برابر خداوند مانند خشوع عذاب در برابر دو بالش است. شاید مقصود کعب این باشد که هر چند عقاب پرنده ای قدرتمند است اما این نیرو بستگی تمام به میزان یاری بال هایش دارد اگر بال ها لحظه ای او را یاری نکنند از آسمان به زمین سقوط می کند. حضرت مهدی نیز هر چند قدرتمند ترین رهبران الهی است ولی این قدرت از ذات حق تعالی است اگر خداوند لحظه ای حضرتش را یاری نکند توان ادامه فعالیت را ندارد از این رو حضرتش در برابر ذات الهی کمال خشوع و خضوع را دارد.

طبق نقل ابن طاووس خشوع حضرت در برابر خداوند به خشوع دو طرف انتهای نیزه تشبیه شده است سرعت عمل و دقت نشانه گیری در کار نیزه بستگی به دو سر آن که همانند دو بال هستند دارد و اگر یک سرش کج باشد نیزه به خطا می رود. شاید منظور این است که قدرت مهدی(ع) از خداوند است و بستگی به یاری حق دارد.

زهد

امام صادق(ع) می فرماید: چرا در ظهور حضرت مهدی تعجیل می کنید؟ خدا می داند که پوشاک او سخت و خشن است خوراکش نان جو و حکومتش حکومت شمشیر است و مرگ در سایه شمشیر.

عثمان بن حماد می گوید: در مجلس امام صادق حاضر بودم که شخصی به حضرتش عرض کرد: علی بن ابی طالب لباسی سخت می پوشید که ارزش آن چهار درهم بود اما شما لباس ارزشمندی بر تن دارید، حضرت در پاسخ فرمود: علی(ع) در زمانی آن لباس را می پوشید که مورد انکار و اعتراض قرار نمی گرفت بهترین لباس هر زمان لباس مردم آن دوران است.

هنگامی که قائم ما قیام کند نظیر لباس علی(ع) را می پوشد و از سیاست و خط مشی آن حضرت پیروی می کند.


پی نوشت:

"نشانه هایی از دولت موعود" نوشته حجت الاسلام نجم الدین طبسی

منبع:شبستان

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین