عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۳۶۰۲
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷
هیئت محبان المرتضی(ع) با مداحی حاج محمود ژولیده برگزار شد
وجود شهدا به برکت ایمان به اهل بیت است و چون پیرو مکتب اهل بیت بودند. پدران مذهبی ما اهل بیت می باشند. خون اباعبدالله تا الان جوشیده است و چون شیعیان پیرو این خون هستند پیروز می باشند.

گزارش تصویری


عقیق: مراسم یاد بود شهادت شهید احمد ژولیده در مسجد ارک با سخنرانی حجت الاسلام محبی و مداحی حاج محمود ژولیده، حاج اصغر افشاری و کربلایی علی اصغر ژولیده برگزار شد.

نکاتی از سخنان حجت الاسلام محبی را بخوانید؛

_ ماه رجب ماه خداست و همه اش فضیلت است. شب و روز مبعث در این ماه فوق العاده بود. فرصت روزه در ماه رجب را از دست ندهید. وجود مقدس پیامبر در روز 27 رجب اسلام را آورده اند و امام حسین حدود پنجاه سال بعد در روز 28 با هجرت به سوی کربلا اسلامی را که جدش آورده بود بیمه ابدی کرد.

_ اسلام از بین رفتنی نیست. درست است که الان جهان بسیج شدند تا اسلام راستین و ناب را از بین ببرند اما نمی توانند.  ما همه مسلمانان در مقابل دشمن با هم هستیم. کاملترین درجه ایمان را شیعیان و دوستداران محمد و آل محمد دارند. ایمان تام به برکت اهل بیت به ما رسیده است.

_ وجود شهدا به برکت ایمان به اهل بیت است و چون پیرو مکتب اهل بیت بودند. پدران مذهبی ما اهل بیت می باشند. خون اباعبدالله تا الان جوشیده است و چون شیعیان پیرو این خون هستند پیروز می باشند.

_ عنایت و لطفی که خداوند متعال در جنگ به ما کرد به برکت خون شهدا و اهل بیت است. تمام کشورهای منافق یک طرف بودند و ایران در یک طرف قرار داشت.دوستی اهل بیت را شافعی ها و سنی ها هم دارند ولی درجه آن به شیعیان نمی رسد.

_ با همه عناد و کینه ای که دشمنان دارند ولی باز هم نتوانستند کاری از پیش ببرند. امام حسین با قیام خود اسلام را زنده نگه داشت. پیامبر نبی بود یعنی ایشان خبر آورنده بود اما از شب بیست و هفت رجب سال 40 هجرت بر فراز غار حرا مأموریت ابلاغ را پیدا کردند.

_ علم و دانش و تحقیق و کتابت و قلم و قرائت در آیاتی که بر پیامبر نازل شد وجود داشت. اگر کتابت و قلم نبود علوم گذشتگان و نیاکان به نسل های بعد منتقل نمی شود. خدا به انسان آموخت آنچه را که نمی دانست. در دین ما قرائت و تعلیم و تعلم و قلم و کتابت اهمیت زیادی دارد.

_ حضرت علی درجه امامت دارد که فوق رسالت و نبوت است اما پیامبر رسالت و امامت و نبوت را با هم داشت و این تفاوت حضرت علی با پیامبر بود. امیرالمؤمینین به پیامبر ایمان داشتند ولی در بعثت امیرالمؤمنین این ایمان را اظهار کرد. اول خانمی که ایمان خود را اظهار کرد حضرت خدیجه بود. البته ایشان هم به پیامبر ایمان داشتند ولی از بعثت این ایمان را اظهار کردند.


 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین