عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۳۵۰۷
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۹
سال‌ها پیش یکی از اولیاء خدا را دیدم، این مرد بیماری‌های گوناگون داشت،‌ شبی که خدمتش بودم از درد به خود می‌پیچید و می‌گفت: خدا قربانت بروم!
عقیق:مرحوم آیت‌الله آقامجتبی تهرانی از سالکان و اساتید اخلاق است که توصیه‌ها و رهنمودهای ایشان در بسیاری از موارد می‌تواند برای ما راهگشا باشد.
با توجه به اهمیت ماه رجب و جایگاه آن برای درک بهتر ماه مبارک رمضان، توصیه‌هایی از این عالم فرزانه در ادامه می‌آید:
اگر ما بخواهیم نیت‌هایمان نسبت به اعمالمان خالص شود، قصدهایمان مهذب شود، تحفظ از فطور در ربط با اعمالمان که برای ما آثار نیک داشته باشند باید حب به خداوند را وارد کنیم در دلمان و محافظت از این اعمال، بلکه با همین اعمال، ‌شدت ببخشیم به این محبت.
گاهی اوقات تعجب می‌کند انسان وقتی اولیاء خدا را می‌بیند، ساعت‌ها شب، سر به سجده دارند و در رکوع هستند.
سال‌ها پیش، یکی از اولیاء خدا را دیده بودم، این مرد بیماری‌های گوناگون داشت،‌ شبی که بنده در خدمتش بودم از درد به خود می‌پیچید، می‌گفت: هفت تا مرض دارم (که اگر یکی از آنها را ما داشته باشیم از دردش طاقت نمی‌آوریم) یکی از آن‌ها سیاتیک بود. همین طور که به خودش می‌پیچید می‌گفت خدا قربانت بروم، جملات عجیبی می‌گفت...
اگر حب به خدا باشد هیچ گاه انسان از عبادت و اطاعت خسته نمی‌شود، وظیفه‌اش را سبک نمی‌گیرد. دخالت در نیت نمی‌آید،‌ غیر او را هیچ می‌بیند، همه چیز را او می‌بیند، برای که انجام می‌دهد؟! ارزش ندارد زید و بکر و عمر و... هرچه باشد. تنها برای او کار می‌کند.
ماه رجب است قدرش را بدانید این ماه ماهی است که اولیاء خدا با خدایشان راز و نیازهایی داشتند و از این موقعیت‌ها استفاده می‌کردند اگر عبادت و طاعتی بود در این ماه، بیشتر بود، مراقبت بیشتری نسبت اعمالشان داشتند برای اینکه خودشان را تطهیر و آماده کنند برای ضیافت‌الله! می‌دانستند چه سیری را طی می‌کنند تا اینکه در محضر الهی وارد شوند و او از آنها پذیرایی کند.
لذا به دوستان سفارش می‌کنم زیاد استغفار کنید همان طور که در روایات وارد شده است این استغفارها است که صفا می‌دهد، جلا می‌دهد روح من و شما را. و لذت می‌برد انسان وقتی مصفا شد از این کدورت‌ها از عباداتش، مناجاتش، دعاهایش.

 

منبع:فارس
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین