عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۳۴۲۹
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸
مداحی حاج سعید حدادیان و کربلایی محمد حسین حدادیان در امامزاده صالح
امام کاظم(ع) را در زندگی و حیات طیبه اش ببینید، اول اینکه در جلوه عبودیت و بندگی چقدر بردبار است و انسان با ظرفیتی است و صاحب سجده های طولانی است...

گزارش تصویری


عقیق: مراسم سخنرانی و عزاداری در حرم امام زاده صالح در شب شهادت امام موسی کاظم(ع) با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین رئیسی و مداحی حاج سعید حدادیان و کربلایی محمد حسین حدادیان برگزار شد.

نکاتی از سخنان حجت الاسلام رئیسی را بخوانید؛

_در سیره امام کاظم(ع) نکته مهمی که وجود دارد عبارت است از صبر و بردباری و تحمل و ظرفیت . انسان می تواند در سلوک سالک الی الله و یا در مسیر گندیدن باشد . انسان به دنیا آمده تا انسان شود و در مسیر خودسازی قرار بگیرد و به کمال برسد و لذا تعریف انسان غیر از تعریفی است که در منطق می شود. در منطق می گوییم انسان حیوان ناطق است. اما در نگاه و فرهنگ قرآن تعریف انسان و فصل الفصول انسان موجودی دارای حیات است که باید در این دنیا به مقام ربانی برسد، شاید در کرۀ زمین بیش از هفت میلیارد در هیبت انسان باشند اما کدامین اینها انسان هستند؟

_خداوند به خاطر رحمانیتش ارسال رسل و انزال کتب کرد. انسان علقه است و بعد بر استخوان او گوشت روییده شد و خلقت جسم تمام شد. بعد از خلقت جسم نوبت به خلقت جان است. بعد هم خداوند می فرماید:فتبارك الله احسن الخالقين، که این تبارک الله یا برای بخش آخر یعنی جان انسان است و یا برای ترکیب جسم و جان انسان است.

_ تعلیم قرآن به این معناست که انسان جز در پرتوی وحی انسان نشده است، فقط انسان در پرتو وحی به مقام انسانیت می رسد.

_کسی که خلیفه الله است مسجود ملائک است نه هر کس که در این هیبت باشد.

_امام کاظم(ع) را در زندگی و حیات طیبه اش ببینید، اول اینکه در جلوه عبودیت و بندگی چقدر بردبار است و انسان با ظرفیتی است و صاحب سجده های طولانی است. صاحب مناجات زیاد است. ایشان نمونه ای برای تمام بندگان است .

_ نماز که عبادت خداوند است چه واجب و چه مستحب با صبر و تحمل صورت می گیرد. حج تمام جلوه های حج تحمل است که مناسک را تحمل کند تا حاجی شود . جهاد فی سبیل الله انسان مقاوم می خواهد. تولی و تبری و ولایت مداری و برائت از دشمنان خدا همه صبر و تحمل می خواهد.

_امام موسی ابن جعفر مقابل چهار خلیفه عباسی ایستادگی کرد . وقتی زندگی ایشان را نگاه می کنیم همراه با ستیز و مبارزه با دشمن خداست . نکته مهم این است که بدانیم این صبر و بردباری برای آن ظرفیتی است که عبد پیدا می کند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین