عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۳۱۱۲
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸
سخنران بعثه مقام معظم رهبري با بيان اينكه در بسياري از زيارات عتبات عاليات اين جملات آمده است كه «ياليتني كنت معكم فافوز فوزا عظيما» و «اني سلم لمن سالمكم و حرب لمن حاربكم»، گفت: توجه به معناي اين جملات ما را به اين سمت رهنمون مي‌كند كه بايد در عمل شان دهيم كه ما با دشمنان شما دشمن و با آنچه كه با شما سازگار است سازگارم.
عقیق: حجت‌الاسلام والمسلمين حجازي نسب، سخنران بعثه مقام معظم رهبري، در جمع زايران ايراني در حرم اباعبدالله الحسين با اشاره به روايتي ازامام باقر (ع) كه شيعيان و كساني كه ادعاي پيروي از اهل بيت را دارند، به سه بخش تقسيم شده است، اظهار داشت: بايد ما در زندگي خودمان بررسي كنيم كه در كدام دسته قرار دهيم و كداميك از اين گروه ها مورد رضايت اهلبيت و خداوند است.
وي اولين دسته را منافقين عنوان كرد و گفت: اينها كه يك سوره از قرآن هم به بيان ويژگي هاي آنان پرداخته است، در گفتار و به زبان اظهار مي كنند كه اسلام آورده اند ولي در حقيقت ايمان ندارند و از دشمن ترين دشمنان مسلمان محسوب مي شوند.
وي دسته دوم را شيعيان شيشه اي دانست و گفت: اين دسته از افراد به محض برخورد با مشكلات و سختي ها رو برمي گردانند و ثبات قدم ندارند و روي اين دسته از مسلمانان هم نمي توان حسابي باز كرد.
حجت‌الاسلام والمسلمين حجازي نسب ادامه داد: نمونه اين افراد كساني هستند كه امير مومنان آنها را اينگونه خطاب مي كرد كه يا اشباح الرجال و لا رجال اي سايه مردانگي و نامردان روزگار شمايي كه شايعه كرديد كه (عليه‌السلام) شجاع است ولي تاكتيك جنگي ندارد بدانيد كه من هنوز بيست سال نداشتم كه جنگاوري مي كردم و اكنون بيش از 60 سال از من گذشته استو اين يعني 40 سال است كه من مرد جنگم.
خطيب بعثه مقام معظم رهبري دسته سوم را شيعيان وپيرواني خواند كه به تعبير امام باقر مانند طلاي سرخ هستند و افزود: اين دسته از شيعيان مانند طلا اگر هر بلا و آزمايشي شوند بازهم طلا مي مانند و در زير خروارها لجن باز هم طلا هستند و به سادگي خواص خود را ازدست نمي دهند.
حجت‌الاسلام والمسلمين حجازي نسب حضور هر سه دسته را در كربلا حائز اهميت دانست و گفت: يكي از عبرت هاي عاشورا حضور هر سه دسته است كه عده اي اسا با امام همراه نشدند عده اي وقتي كه به كربلا رسيدند و كار را جدي يافتند، فرار را برقرار ترجيح دادند و عده اي هم بودند كه تا آخرين قطره خون در كنار آن حضرت ايستادند كه همانهايي بودند كه امام حسين فرمود بهتر ازشما اصحاب در تاريخ وجود ندارد.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین