عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۲۶۴۹
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۸
مداحی حاج محمدرضا طاهری و کربلائی حسین طاهری در مکتب الزهرا(س)
علم از وجود حضرت زینب سرازیر بود. کرسی های علم و اندیشه حضرت زینب در مدینه استثنایی بود. بودن زینب در مدینه با خودخواهی مردم سازگار نبود.

صوت

گزارش تصویری


عقیق: مراسم عزاداری شب وفات حضرت زینب سلام الله علیها با سخنرانی دکتر حشمت اله قنبری و مداحی حاج محمدرضا طاهری و کربلایی حسین طاهری در هیئت مکتب الزهرا (س) برگزار شد.

نکاتی از سخنان دکتر قنبری را بخوانید؛
_ حضرت علی حقایق را از قرآن دریافت کرده است. اگر کسی این را تکذیب کرد از رحمت خدا به دور است. علی با این عظمت وقتی در مقابل پیامبر قرار می گیرد سر تعظیم فرود می آورد. به خاطر دنیا، آخرت خدا را از دست ندهید.

_ حضرت علی(ع) زینب را تربیت کرده است همه شاخصه هایی که حضرت علی برای پیامبر دارد ایشان برای حسنین دارد. همان طوری که علی رأیت خدا است زینب هم رأیت خدا می باشد.

_ زینب اسم ملهمه است. به پیامبر الهام شده که اسم زینب را بگذارند. زینب هم زینت پیامبر است و هم زینت حضرت علی است.ام البنین در کنار زینب مانند مالک اشتر در کنار علی است. ام البنین زینب را درک می کند.

_ مرد بودن به نر بودن نیست. ام البنین مرد است. هیچ مصیبتی زینب را به زمین نزد. در دوران کودکی بانوی خانه امیرالمؤمنین بود. بشریت از بی زهرایی خیلی آسیب دید. نگذاشتند حیات از نور فاطمه بهره مند شود. ولی زهرا(س) حضرت زینب را بعد خود گذاشت. زیرا هر کاری که حضرت زهرا در شصت سالگی می خواست انجام دهد زینب بدون کم و کاست انجام داد.

_ علم از وجود حضرت زینب سرازیر بود. کرسی های علم و اندیشه حضرت زینب در مدینه استثنایی بود. بودن زینب در مدینه با خودخواهی مردم سازگار نبود. همین که زینب در کنار سیدالشهدا است دلیل بر حقانیت اوست.

_ زینب شمشیر در غلاف امامت و ولایت بود. کار بسیار شگفت انگیز بود. اگر زینب به کربلا نیاید به کجا بیاید. کربلای بی زینب قابل درک نیست. کربلا و زینب مفهوم مشترکی است که در روز قیامت همه صحرای محشر را نورانی می کند. زینب سند عزت پیامبر و رسالت او می باشد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین