عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۲۶۲۴
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۴
نخستين قبه گلدسته‌هاي حرم مطهر امامين جوادين (ع) طي مراسمي از محل ستاد بازسازي عتبات عاليات به مقصد عراق بدرقه شد
عقیق:به نقل از روابط عمومي ستاد بازسازي عتبات عاليات، حسن پلارك در اين مراسم با بيان اينكه چهار گلدسته حرم مطهر امامين جوادين (ع) در دست بازسازي است، افزود: اين قبه با چهار متر ارتفاع و ۳/۵ متر قطر بيروني در مدت ۱/۵ سال بدست هنرمندان و صنعتگران ايراني ساخته شده است.
رييس ستاد بازسازي عتبات عتاليات افزود: اين قبه از ۲۸۰ قطعه خشت تشكيل شده است كه طلا كاري آن در كارگاه اين ستاد در كاظمين انجام خواهد شد.
حسن پلارك در مراسم «رونمايي از چهار قبه گلدسته حرم امام جواد (ع) » در جمع خبرنگاران گفت: ارتفاع قبه‌ها چهار متر است كه توسط هنرمندان تهراني در مدت ۱. ۵ سال ساخته شده و ۲۸۰ قطعه خشت دارد كه بعد از ورود به عراق، توسط توليت حرم، طلاكاري مي‌شود.
وي همچنين افزود: دو پروژه بزرگ ديگر در اين حرم بنام صحن صاحب‌الزمان (ع) و صحن امام رضا (ع) در شرف اجرا است كه هر كدام ۶۰ هزار مترمربع مساحت دارد.
رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات از تكميل ۵۰ درصد بزرگترين پروژه مذهبي جهان اسلام خبر داد و گفت: بهره برداري رسمي از صحن حضرت زهرا (س) در نجف با زيربناي ۲۲۰ هزار مترمربع از ۲۰ ماه ديگر شروع مي‌شود. همچنين پروژه ساخت صحن عقيله بني‌هاشم (حضرت زينب (س)) در طرح توسعه حرم امام حسين (ع) در زميني به مساحت ۶۹ هزار متر و زير بناي ۱۴۸ هزار متر آغاز شده است كه تل زينبيه در داخل صحن قرار مي‌گيرد.
پلارك با بيان اينكه در ۱۰ سال گذشته ۱۵۶ پروژه اجرا شده است، گفت: در اين سال‌ها ۶۰۰ ميليارد تومان از مردم نذورات جمع شده كه همه را هزينه كرديم و هزار ميليارد هم در دست اجرا داريم كه تا كنون تمام درب‌ها، آيينه‌كاري‌ها، سنگ‌فرش صحن‌ها بازسازي شده است.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین