عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۲۵۵۹
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۷
برپايي مراسم معنوي اعتكاف در سراسر ايران؛
مراسم معنوي اعتكاف در ۵۵۰۰ مسجد كشور و با حضور ۷۰۰ هزار معتكف از بامداد روز شنبه همزمان با ميلاد مسعود مولي الموحدين امام علي عليه‌السلام آغاز شده و تا نماز مغرب و عشا روز دوشنبه ادامه دارد.
عقیق:امسال نيز مانند سال‌هاي گذشته، مراسم معنوي اعتكاف كه بيستمين سال خود را پشت سر مي‌گذارد، با حضور پرشور مردم ايران از نخستين ساعات بامداد روز شنبه همزمان با ميلاد مسعود مولي الموحدين امام علي عليه‌السلام در مساجد سراسر كشور آغاز شده و تا نماز مغرب و عشا روز دوشنبه ادامه دارد.
حجت‌الاسلام حسين روحاني‌نژاد معاون امور فرهنگي و تبليغ سازمان تبليغات اسلامي در نشستي خبري تعداد معتكفان در سال ۹۳ را ۶۵۰ هزار نفر در كشور اعلام كرده بود كه ۵۰ هزار نفر از آنان در غير از مساجد يعني در دانشگاه‌ها و اماكن مقدس معتكف شده‌اند و حدود ۲۸ درصد معتكفان در روستاها ساكن هستند و مابقي در شهر زندگي مي‌كنند.
اين مقام مسئول افزود: آقايان فقط ۳۰ درصد جمعيت معتكفان را تشكيل مي‌دهند. تعداد طلاب و دانشجويان حاضر در اعتكاف ۳۵ درصد است و اكثريت شركت‌كنندگان در اعتكاف با نرخ ۵۷ درصد متعلق به جوانان است.
معاون فرهنگي سازمان تبليغات اسلامي، حضور افراد و دستگاه‌هاي غير مسئول در مساجد برگزار كننده اعتكاف را مخلّ خلوت معتكفان دانست و ادامه داد: در ۵۵۰۰ مسجد (۵۰۰ مسجد متعلق به تهران است) در سال جاري اعتكاف را خواهيم داشت و با توجه به عدم تلاقي با ايام امتحانات، پيش‌بيني مي‌كنيم امسال حضور دانش‌آموزان و دانشجويان چشمگيرتر باشد. آمار اوليه از حضور ۷۰۰ هزار معتكف حكايت دارد.
اعتكاف، محو خود خواهى در امواج بلند خداگرايى و خدمت‏ به امت اسلامى است. اعتكاف، بيرون رفتن از خانه خويش و مصمم شدن بر حضور در خانه حضرت حق است. عبادتى مستحبى و تقرب جويانه و داوطلبانه است كه روزه روز سوم آن رنگ وجوب مى ‏گيرد. اعتكاف، گريز از لذت گرايى و مهار حس خود محورى و برترى جوئى و بازگشت از قبله دنياگرايان به سمت و سوى قلب و قبله هستى است. خود سازى، محاسبه نفس، توبه و نيايش، نماز و تلاوت قرآن و استمداد از آستان قدس ربوبى از ديگر بركات‏ اعتكاف است.












211008




ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین