عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۲۳۷۳
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۹
مداح، بلندگوی اهل بیت(ع) است؛
سازگار گفت: مداحان اشعار خود را در محضر علما و مراجع عرضه کنند تا اشتباهات احتمالی شان برطرف شود.

عقیق:حاج غلامرضا سازگار، پیرغلام اهل بیت علیهم السلام و رییس مجمع الذاکرین حسینی تهران در گفتگویی با اشاره به اینکه مداحان 2 دسته هستند، خاطرنشان کرد: دسته ای با ادعای نوآوری، دچار اشتباهاتی می شوند و دسته ای دیگر مبتنی بر معارف اهل بیت علیهم السلام اشعار مناسبی در منابر عرضه می دارند.

وی با بیان اینکه طبق روایت، نگاه به در خانه عالم نیز عبادت است، اظهار داشت: وقتی انسان به عالم نگاه می کند، به یاد علم، فقه و اهل بیت علیهم السلام می افتد؛ وقتی پیامبر(ص) به درب خانه حضرت فاطمه سلام الله علیها می رسید سلام می کردند. سلام ایشان احترام به در نیست بلکه هدف احترام به مقام فاطمه و امیرالمومنین علیه السلام بود.

این پیرغلام اهل بیت علیهم السلام ادامه داد: مداحان باید همواره اشعارشان را در محضر علما و مراجع عرضه کنند تا اشتباهات احتمالی آنان برطرف شود؛ هرچند متاسفانه برخی از مداحان به ویژه جوان ترها این توصیه را نادیده می گیرند.

حاج غلامرضا سازگار با اشاره به اینکه مرحوم آقای آهی فرمودند "مداح، بلندگوی اهل بیت است"، تصریح کرد: بنده اساتید متعددی داشتم اما مهمترین آنها ملاحسینقلی موسوی بود که در اخلاق، مقتل و شعر در حد اعلی بودند.

رییس مجمع الذاکرین تهران گفت: وقتی ملاحسینقلی موسوی به رحمت خدا پیوست در خواب به بنده گفتند: وقتی مردم، دو ملک از من سوالاتی پرسیدند و من که دستانم خالی بود وحشت کردم؛ تا اینکه ندایی گفت: "به جز حسین مرا ملجا و پناهی نیست".

این پیرغلام اهل بیت در پایان خاطرنشان کرد: ما نوکران اهل بیت (ع) هستیم و باید مطابق با دستورات آنان نوکری کنیم.


منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین