عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۲۲۷۳
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴
براي چهارمين سال پياپي هيأت­هاي سراسر كشور براي محرم و ايام عزاداري سيد و سالار شهيدان، شعار واحدي را سرلوحه كار خود قرار مي­ دهند.
عقیق:براي چهارمين سال پياپي هيأت­هاي سراسر كشور براي محرم و ايام عزاداري سيد و سالار شهيدان، شعار واحدي را سرلوحه كار خود قرار مي­ دهند.

رسم انتخاب و اعلان شعار، در تاريخ اسلام رشته بلندي دارد كه سررشته­‌هاي آن را بايد در جنگ­ها و غزوات رسول خدا صلي الله عليه و آله و سلم جست. چنانكه از اميرالمؤمنين عليه­السلام نقل شده كه شعار مسلمانان در جنگ بدر «يا منصور أمت» بوده­ است.

در كنار اين شعارهاي عمومي رجزخواني­‌هاي سرداران سپاه اسلام كه با اشعار و عبارات حماسي خود را معرفي مي­ كردند مي­ تواند نمونه­ هايي از شعارهاي صدر اسلام را براي ما تداعي كند.

رسم انتخاب شعار براي برنامه­‌هاي هيأت، چند سالي است در ميان هيأت­‌هاي سراسر كشور رايج شده­ است. با توجه به اين ريشه تاريخي همواره بايد مراقب بود كه آسيب و آفت گريبان اين سنت را نگيرد. براي همين همواره بايد اصولي را براي انتخاب شعار در نظر گرفت كه مهم­ترين آن توجه به حفظ روحيه حماسي عاشورا، توجه به پيروزي جبهه حق در اين واقعه و پرهيز از انتخاب شعارهايي است كه حاصل آن فقط پرداختن به اندوه و ناراحتي از واقعه كربلاست.

از اين رو هيئت‌هاي سراسر كشور از عموم مردم دعوت مي­ كند تا شعارهاي خود را براي محرم سال ۱۳۹۴ تا تاريخ ۱۵ ارديبهشت ماه امسال به شماره ۳۰۰۰۱۵۴۲ پيامك كنند. پس از بررسي شعارهاي ارسال شده توسط كارشناسان مربوطه شعار محرم امسال انتخاب مي­ شود كه هيئت‌هاي سراسر كشور براي محرم امسال از آن استفاده خواهندكرد.

لازم به ذكر است شعار محرم سال ۹۱، «در عزاي زينت دوش نبي» و شعار محرم­ سال­هاي۹۲ و ۹۳، «هيهات مناالذله» بوده­ است.

منبع:حج

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین