عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۲۲۴۸
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳
تصویری که پیش رو دارید، برش هایی است که با فاصله ی سه دهه از هم به ثبت رسیده اند. در هر دو عکس، جناب «مصطفی» یک عکس را در دست دارد
عقیق:«مجید رمضان» به سال  1335 شمسی، در «شهر ری» متولد شد. وی بعدها، برای معرفی خود، این گونه سخن گفت:

« سال 1359 به عضويت سپاه درآمدم و شروع كارم با مربي گري بود كه به عنوان مربي آموزش نظامي بسيج مدتي مشغول بودم . پس از آن با شهيد «وراميني» به جبهه هاي آبادان رفتيم و مدت يك ماه در ايستگاه 7 فياضي آبادان جنگيديم . بعدها كه مقدمات «عمليات فتح المبين» آماده شد ، دوباره با برادر «وراميني»، راهي جنوب شديم و در اين عمليات من مسئول يكي از گروهان هاي گردان «حبيب بن مظاهر»شدم.
در «عمليات زين العابدين» به عنوان يك نيروي آزاد شركت كردم . پس از عمليات ، همراه برادرم «وراميني» و شهيد «حاج همت» در پادگان الله اكبر «سپاه 11 قدر» را تشكيل داديم . از اسلام آباد به دهلران رفتيم و قرارگاه «سپاه قدر» را در «چنانه» راه انداختيم . و من به عنوان جانشين ستاد «سپاه 11 قدر» مشغول شدم و برادر «وراميني» مسئول ستاد شد . در «عمليات والفجر 1» به عنوان معاون «گردان انصار الرسول» از لشگر 27 وارد عمل شدم . در همان عمليات ، از ناحية كتف ، دست و پا مجروح شدم . مدت دو ماه و نيم بستري بودم . پس از شهادت شهيد وراميني در «والفجر 4» به سمت مسئوليت ستاد «لشگر 27 محمد رسول الله (صلوات الهه علیه و آله)» انتخاب گرديدم»
«مجيد رمضان» تا زمستان سال 1365 شمسی، در مسئولیت ریاست ستاد «لشگر 27 محمد رسول الله (صلوات الهه علیه و آله)» باقی ماند و در «عملیات کربلای 5» به عنوان «فرماندة محور» ، وارد عمل شد و در همین عملیات پای بر یساط «عند ربهم یرزقون» نهاد.

تصویری که پیش رو دارید، دو نما از «مصطفی»، فرزند «حاج مجید رمضان» است. برش هایی که با فاصله ی سه دهه از هم به ثبت رسیده اند. در هر دو عکس، جناب «مصطفی» یک عکس را در دست دارد. عکسی که گواهی است بر سر پایداری وی بر پیمانِ پدرش.

عکس/ بر سرِ پیمان با پدر هستم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین