عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۲۱۶۹
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲
قیمت تمام شده حج تمتع امسال مبلغی نزدیک به ۸ میلیون تومان (کف قیمت) تا ۱۱ میلیون تومان(سقف قیمت) است.

عقیق:ناصر خدرنژاد، معاون سازمان حج و زیارت در رابطه با کف و سقف قیمت حج تمتع امسال به خبرنگار قران و معارف خبرگزاری شبستان گفت: قیمت تمام شده حج تمتع امسال مبلغی قریب به 7 میلیون (کف قیمت) تا 11 میلیون تومان (سقف قیمت) است.

وی افزود: قیمت تمتع امسال در مقایسه با سال گذشته حتی با وجود تغییر و افزایش در قیمت ارز نه تنها افزایشی نداشته بلکه 5 درصد نیز کاهش داشته است و این در حالی است که در میزان و سطح خدماتی که به زائران تمتع ارائه می شود نسبت به قبل هیچ تغییری رخ نداده است.

خدر نژاد تصریح کرد: هرچند در حال حاضرعمره تعطیل شده اما در زمان بستن قراردادهای تمتع با طرف سعودی، ما تلاش کردیم تا بین هتل هایی که برای ایام عمره رزرو می کنیم و هتل هایی که در موسم تمتع برای اسکان زائران ایرانی در نظر می گیریم، ارتباطی ایجاد کرده و از این طریق قیمت تمام شده حج تمتع را کاهش دهیم.

معاون سازمان حج وزیارت در توضیح این مطلب گفت: در موسم حج تمتع تعداد هتل هایی که ما در مکه رزرو می کنیم، بیش از زمان عمره و در مقابل  تعداد هتل ها در مدینه ، کمتر از زمان عمره است که ما با برنامه ریزی خاص سعی کردیم قیمت این هتل هانسبت به سال گذشته، نه تنها افزایش نداشته باشد بلکه 5 درصد هم از آن مبلغ کاسته شده است.

وی در رابطه با دو قسطی بودن پرداخت قیمت عمره و ادامه آن در سال جاری نیز خاطرنشان کرد: طرح دو قسطی شدن قیمت تمتع امسال هم اجرایی شد و صدور فیش های قسط دوم از روز شنبه 5 اردیبهشت آغاز شده است. واجدین شرایط می بایست از روز دوشنبه (7 اردیبهشت) قسط های دوم خود را نیز واریز کنند. بر اساس دستور العمل مربوطه، ثبت نام کنندگان تا 48 ساعت پس از صدور فیش فرصت دارند که مبلغ قسط دوم را واریز کنند.    

اوحدی رییس سازمان حج و زیارت نیز قيمت كاروان‌هاي حج تمتع امسال را بين ۷ ميليون و ۳۰۰ هزار تومان تا ۱۰ ميليون و ۲۰۰ هزار تومان اعلام کرده بود كه اين مبلغ با توجه به تعداد روزهاي سفر با هيچ سفر خارجي قابل مقايسه نيست.

حج تمتع از اول شهريور ماه آغاز می شود و حجاج در قالب ۴۵۳ كاروان كه ۵۸ درصد آنها مدينه قبل هستند، عازم سفر حج می شوند.

 

منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین