عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۲۱۵۴
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳
حجت‌الاسلام کرمی؛
معاون فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به اضافه‌شدن یکصد مسجد به مساجد برگزار‌کننده مراسم اعتکاف گفت: تاکنون 600 مسجد در استان تهران آمادگی خود را برای برگزاری مراسم اعتکاف اعلام کرده‌اند.

عقیق:حجت‌الاسلام سعید کرمی معاون فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد در گفت‌وگویی در خصوص آمار نهایی مساجد برگزارکننده اعتکاف گفت: امسال طبق برآورد و جمع‌بندی که داشتیم، 600 مسجد در کل استان تهران آمادگی خود را برای برگزاری مراسم اعتکاف اعلام داشته‌اند که این آمار در سال گذشته، حدوداً 500 مسجد بود.

وی اظهار داشت:‌ ظرفیت نفراتی که قرار است معتکف شوند، تاکنون 60 هزار نفر در مساجد استان تهران اعلام شده است در حالی که هم اکنون ثبت‌نام‌ها ادامه دارد و آمار نهایی تا روز یکشنبه سیزدهم اردیبهشت ماه به ثبت خواهد رسید. البته ممکن است تا این تاریخ مساجد و افراد بیشتری برای حضور در اعتکاف اعلام آمادگی کنند.

تاکنون ۶۰۰ مسجد با امکان میزبانی از ۶۰ هزار معتکف در استان تهران آمادگی خود را برای برگزاری مراسم اعتکاف اعلام کرده‌اند.

معاون فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد در خصوص فعالیت فرهنگی این مرکز برای بالابردن سطح برگزاری مراسم معنوی اعتکاف، عنوان کرد: دو بسته محتوایی در نظر گرفته‌ایم، یکی برای ائمه جماعات و مبلغانی که در اعتکاف، کار تبلیغی می‌کنند و دوم، برای عموم معتکفین. هر چند این جمعیت را نمی‌توان با این توان مالی محدود پشتیبانی کرد، لذا از خیرین و کسانی که می‌توانند در این زمینه گام بردارند دعوت می‌کنیم که ما را در تهیه این بسته‌ها یاری رسانند.

وی ابراز داشت: طبق قراردادی که با بیمه داشتیم، تمام مساجد برگزارکننده اعتکاف، عموم معتکفان و نمازگزاران تا یک سال تحت پوشش بیمه مسئولیت مدنی قرار می‌گیرند، که براساس این قرارداد، در صورت بروز حادثه، بیمه تمام مسئولیت آن را بر عهده خواهد داشت.

کرمی با بیان اینکه آنچه که برای ما اهمیت دارد و در مرکز امور مساجد به عنوان یک سیاست و برنامه دنبال می‌شود این است که از ائمه جماعات می‌خواهیم که حقیقت خلوت در اعتکاف اتفاق افتد، تصریح کرد: متأسفانه سال‌های گذشته شاهد این بودیم که برخی از مساجد با افزایش برنامه‌های جنبی‌ که ارتباط زیادی هم با اعتکاف نداشت باعث شدند تا فرصت و خلوتی که لازمه اعتکاف بود، اتفاق نیفتد.

وی گفت: هر چند اعتقاد ما این است که مبلغان و ائمه جماعات، بصیرت‌بخشی در عرصه عمومی جامعه را انجام خواهند داد و به انتقال اندیشه‌های ناب امام راحل و رهبری، تحلیل‌های مدنظر رهبری در مواجهه با مسائل روز جهان در منطقه بپردازند، اما با این وجود، تأکید می‌شود که در بیان این مسائل به حداقل اکتفا شود و بیشتر، فضای خلوت برای معتکفان ایجاد شود.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین