عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۲۰۸۹
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷
استاد انصاریان گفت: اگر صدها میلیارد سال هم بگذرد خداوند با افرادی مانند هارون الرشید سخن نمی گوید و این دردی بالاتر از عذاب جهنم است.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، مفسر قرآن کریم و استاد برجسته حوزه امروز یکشنبه ششم اردیبهشت 1394 در حسینیه همدانی های تهران گفت: گاهی انسان ها گرفتار حوادث که می شوند نسبت به توجه و فعل پروردگار سرد می شوند و گاهی نیز در معرض خطر عظیمی که قرار می گیرند می گویند اگر حقیقتی بود اینگونه نمی شد؟

وی با بیان اینکه روزی امام صادق(ع) به یارانش فرمودند وقتی گرفتار ستم ها هستید مواظب دین تان باشید، خاطرنشان کرد: امام موسی بن جعفر (ع) در زندان بغداد که بسیار بر ایشان سخت می گذشت می فرمودند: آفتاب طلوع که می کند هم بر بام این زندان و هم بر بام قصر هارون می گذرد و با هر طلوع و غروب آفتاب من و او به مرگ نزدیک تر می شویم اما جاده انتهای زندگی ما یکی نیست؛ برای من بهشت دایمی و برای او دوزخ ابدی است.

این مفسر قرآن کریم افزود: در قیامت و دوزخ کسانی که در جاده تباهی بوده اند، می گویند: یا لیتنی کنت ترابا؛ این آیه نشان می دهد که این دسته از افراد هیچ امیدی ندارند و این واقعیتی بسیار تلخ برای آنان است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با قرائت این آیه که خداوند با آنها سخن نمی گوید، به آنها نگاه نمی کند و گناهان آنان را نمی بخشد و عذابی دردناک برای آنان می باشد، اظهار داشت: قرآن می فرماید: اگر میلیاردها سال نیز بگذرد خداوند با این گونه افراد صحبت نمی کند و این دردی بسیار بالاتر از عذاب جهنم است.

وی با اشاره به اینکه وقتی حضرات معصومین از پیامبر (ص) تا امام عسگری (ع) این آیه را می خواندند گریه شدیدی می کردند، تصریح کرد: روزی علامه عسگری (ره) پس از اتمام منبرم به بنده فرمودند: دین مردم ایران خیلی ته کشیده است. پرسیدم: کدام دسته از مردم ایران را می گویی؟ گفتند: همه مردم حتی پامنبری ها را نیز می گویم زیرا این آیات را می شنوند اما گریه نمی کنند و متأثر نمی شوند.

این استاد برجسته حوزه ادامه داد: روزی فردی از من پرسید چرا خدا جواب من را نمی دهد؟ پرسیدم دیندار هستی؟ گفت بله. گفتم واقعا دینداری؟ گفت بله به خدا، قرآن، قیامت و اهل بیت اعتقاد دارم پرسیدم پدر و مادرت زنده هستند گفت بله پرسیدم به آنها بی احترامی می کنی؟ گفت: استغفرالله. پرسیدم زن داری؟ گفت پرسیدم با حجاب است؟ گفت بله. گفتم خدا این همه به تو جواب می دهد دیگر چه می خواهی. گفت نمی دانستم اینها نیز جواب خدا هستند.

وی با بیان اینکه جواب خدا جوابی متفاوت از جواب های ماست، خاطرنشان کرد: من برخی روایات در منابر نمی خوانم زیرا ممکن است برخی از مردم بگویند: اگر خدا این است که شما می گویید اگر ما دو سه سال هم نماز نخوانید باز جواب ما را می دهد.

این مفسر برجسته قرآن کریم با تاکید بر اینکه ما باید نسبت به پروردگار متعال ملاحظه کار باشیم نه اینکه چون در دیزی باز است ... تصریح کرد: امام هادی (ع) می فرماید: آیا می توانی تمام جواب هایی را که خداوند از اول زندگی به ما داده است، بشمارید.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان در پایان با اشاره به اینکه آنچه خدا به ما ارایه داده همراه با بهشت و رضوان است، گفت: اگر به دستورات الهی عمل کنیم مدام پرده ها کنار می رود تا اینکه دم مرگ ملائکه بهشت را به انسان نشان می دهند.

 

منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین