عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۱۹۶۵
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۴
مدیر مدرسه امام محمدباقر(ع) تهران تبیین کرد:
مدیر مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) تهران گفت: برای استفاده بیشتر از فضیلت‏‌های بی شمار ماه رجب، برنامه‌‏هایی از سوی بزرگان پیشنهاد شده که انجام آن‏ها، بسیار مورد توجه قرار گرفته است.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین حسین مهدی زاده ، با اشاره به فضیلت‌ ماه رجب، گفت: این ماه موسم عبادت و شب زنده داری است و از اوقات ارزنده برای دعا و انجام اعمال مستحبی به شمار می آید.
وی تصریح کرد: ماه رجب، ماه آمادگی برای حضور در مهمانی خداوند است و برنامه‏‌های پیشنهادی اسلام در این ماه، همه از نوعی تمرین و یافتن آمادگی حکایت دارند. چنانچه تأکید بزرگان دین بر گرفتن روزه در این ماه و ذکر پاداش‏‌های بسیار برای روزه‏‌داری در ماه رجب، مؤید این مطلب است.
استاد حوزه علمیه تهران، ماه پر برکت رجب را فرصتی برای تطهیر قلوب و تزکیه نفس دانست و افزود: اگر می‌خواهیم با قلبی پاک، قدم در ماه رمضان بگذاریم، باید زیاد استغفار کنیم، چرا که استغفار و توبه ظلمت‌ها را می‌زداید و آن‌ها را در وجود انسان به نور تبدیل می کند.
وی با بیان اینکه دعا کردن در این ماه سبب تقویت باورهای توحیدی می گردد، ابرازداشت: عاقبت بخیری و سعادت ابدی در سایه تقویت باورهای ایمانی انسان محقق می‌شود و این مهم نیز با خلوت و خواستن از خداوند متعال و توبه کردن به وجود می‌آید.
مدیرمدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) تهران با اشاره به این‌که ذاکرین همواره اهل ذکر و یاد خداوند هستند، یادآور شد: یاد خدا و استغفار زیاد، عمر را طولانی، فقیر را غنی و درون انسان را پاک می‌کند و انجام این عمل در ماه رجب بسیار اهمیت دارد.
وی ادامه داد: فضيلت ماه رجب تا حدي است كه خداوند در روز قيامت ندا مي‌دهد "أين ‌الرجبيون". چرا که اهالی رجب، مردان و زنان با ایمانی‏ هستند که آرزویی جز وصال یار ندارند و اشتیاقی غیر از کسب رضایت خداوند در آن‏ها نیست. ذکرشان الله‏، کارشان لِلّه و هدفشان کسب خشنودی پروردگار است.
حجت الاسلام مهدی زاده در پایان خاطر نشان کرد: برای استفاده بیشتر از فضیلت‏‌های بی شمار ماه رجب، برنامه‌‏هایی از سوی بزرگان پیشنهاد شده که انجام آن‏ها، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. برنامه‏‌هایی مثل "روزه گرفتن" به هر میزان که ممکن باشد، "مداومت بر ذکر «لااله الا اللّه‏»"، "خواندن بعضی از دعاهای مخصوص بعد از هر نماز"، "زیارت حضرت رسول(ص)، امیرمؤمنان(ع)، امام حسین(ع) و امام رضا(ع)"،"شرکت در مراسم معنوی اعتکاف" و .... که می‏‌تواند انسان را در جهت تقویت بنیه ی معنوی یاری نماید.


منبع:حوزه
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین