عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۱۹۵۱
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۸
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق، خطاب به كاركنان آشپزخانه مركزي كربلا گفت: غذاي زايران كربلاي معلي بايد داراي ۵ ويژگي اساسي باشد كه به شكر خدا اين ويژگي ها در اين غذا ها وجود دارد.
عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمين نجفي روحاني در بازديد از آشپزخانه مركزي ابوتراب ضمن تقدير و تشكر از زحمات كاركنان و خدمتگزاران زايران حسيني اظهار داشت: اين خدمات شما در پيشگاه اباعبدالله الحسين مأجور و مورد عنايت آن حضرت است.
وي با بيان اينكه غذايي كه براي زايران عتبات عاليات تهيه و طبخ مي‌شود بايد داراي ويژگي‌هاي منحصر به فردي باشد، گفت: اين غذا پنج خصيصه دارد كه اولين خصيصه آن حلال بودن است كه بايد مورد توجه قرار گيرد.
حجت‌الاسلام والمسلمين نجفي روحاني پاك و پاكيزه بودن را دو ويژگي ديگر اين غذا عنوان كرد و افزود: رعايت بهداشت در پخت غذا بسيار اهميت دارد كه در اين آشپزخانه به آن اهميت ويژه اي داده مي‌شود.
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق، ادامه داد: چهارمين خصوصيت اين غذا مطبوع و دلپذير بودن آن است به طوري كه زاير با رغبت نسبت به خوردن آن اقدام كند و راضي باشد.
وي پنجمين و مهمترين خصيصه اين غذا را پخت توأم با عشق خواند و گفت: تفاوت غذاي زايران با ساير مردم در رستوران‌ها در همين شاخصه پنجم كه عشق و محبت به ساحت امام حسين است ظهور و بروز دارد.
حجت‌الاسلام والمسلمين نجفي روحاني با تشكر از توسلات و دائم الوضو بودن كاركنان اين آشپزخانه، اظهار داشت: اين ويژگي بسيار حائز اهميت است و سبب مي‌شود كه اين كار در اين فضاي گرم داراي اجر و پاداش فراواني شود.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین