عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۱۹۴۱
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶
یدالله بهتاش مطرح کرد
رئیس شورای عالی قشر سازمان بسیج مداحان گفت: ۶ خصلت باعث محبوبیت انسان در جامعه می‌شود، مداحان برای تاثیرگذار بودن کلامشان در میان مردم باید این ۶ خصلت را کسب و رعایت کنند.

عقیق:یدالله بهتاش در دوره آموزشی سرگروه‌های حلقه های صالحین سازمان بسیج مداحان که در مجتمع ولایت قم برگزار شد ماه رجب را ماه رحمت معرفی کرد و گفت: گرفتن سه روز روزه در این ماه باعث ریختن گناهان می شود.

وی خاطرنشان کرد: 6 خصلت باعث محبوبیت انسان در جامعه می شود، خیلی ها مشهور هستند ولی محبوب نیستند در همین راستا مداحان برای تاثیرگذار بودن کلام شان در میان مردم باید این 6 خصلت را کسب و رعایت کنند.

رئیس شورای عالی قشر سازمان بسیج مداحان، اولین گزینه محبوبیت را دینداری اعلام و عنوان کرد: بی دین شاید مشهور باشد اما محبوب نیست، در اینجا منظور از دین «اطاعت و جزاست».

وی دومین گزینه محبوبیت را تواضع بیان کرد و گفت: انسان‌های متکبر را کسی دوست ندارد، انسان هرچقدر بر معلومات علمی و اجتماعی وی افزوده می شود باید متواضع تر شود، امیرالمومنین(ع) در این مورد می‌فرمایند «سه چیز برای مردها بد و برای زن ها خوب است و آن سه چیز ترس، تواضع و خست است.»

بهتاش همچنین سومین خصلت محبوبیت را عفت دانست و اظهار کرد: عفت داشتن فقط پاکدامنی نیست بلکه باید باید تمامی اعضا و جوارج انسان پاکدامن باشد، خیلی از افراد در حرف زدن عفت ندارند به راحتی فحاشی و زخم زبان می‌زنند در همین راستا باید یک مداح محبوب عفت نیز داشته باشد.

وی عفت را در اینجا به معنای خودداری بیان کرد و گفت: از آن جایی که مداحان نوکر امام حسین(ع) بوده و نوکری امام حرمت دارد، باید در خانه مداحان سه چیز وجود نداشته باشد ضرب، شتم و زخم زبان.

رئیس شورای عالی قشر سازمان بسیج مداحان خاطرنشان کرد: ادب گزینه دیگر محبوبیت انسان در بین مردم است، منظور از ادب در اینجا کردار و گفتار شایسته و مناسب با شئونات انسان است.

وی همچنین جود و سخاوت را گزینه دیگر محبوبیت دانست و گفت: یک انسان محبوب دست دهنده دارد، پیامبر در این زمینه می فرماید «بهشت خانه سخاوتمندان است و به بهشت افراد بخیل راه نمی یابند.»

بهتاش در پایان ابراز کرد: عقل ششمین عنصر محبوبیت انسان در بین مردم است، امام صادق در این زمینه فرموده «آدم عاقل کسی است که خدا را خوب عبادت کرده و بهشت را برای خود بخرد.»


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین