عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۱۹۲۷
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۹
با مداحی سید مهدی میرداماد برگزار شد
پیامبری که حلیت و حرمت را در احکام برای آحاد بشر تبیین می فرماید. همان پیامبری که دستور به اعتبار و اطاعت ایشان در قرآن بارها آمده است...

گزارش تصویری


عقیق: مراسم عزاداری شهادت امام هادی در هیئت منتظران حضرت ولیعصر و روضه یاس کبود با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ادیب یزدی و مداحی حاج مهدی غیاثی، حاج سید مهدی میرداماد و کربلایی علی نجفی برگزار شد.

نکانی از سخنان حجت الاسلام ادیب یزدی را بخوانید؛

_ مسئله امامت در شیعه واقعاٌ برگ برنده ماست. استدلال شیعه اینقدر قوی است که هیچ یک از فرق اسلامی قادر به جواب دادن به استدلال شیعه نیستند. از نگاه شیعه امام باید منسوس باشد یعنی باید نام مبارکشان بر زبان پیامبر اکرم جاری شده باشد. که پیامبر اکرم در روایات اثنی عشریه این دوازده نور پاک را یک به یک به بالاترین لقبشان نام بردند.

_ همین پیامبری که حلیت و حرمت را در احکام برای آحاد بشر تبیین می فرماید. همان پیامبری که دستور به اعتبار و  اطاعت ایشان در قرآن بارها آمده است. همان پیامبر اکرم جانشینان خود را نام برده است. هم به صراحت و هم با اشاره و کنایه نام برده است.

_ خصوصیات از حضرات معصومین به زبان مبارک رسول خدا و بعد از رسول خدا به زبان مبارک مولای متقیان که لسان صدق است و به لسان بقیه حضرات معصومین چون علاوه بر این که امام معصوم باید منسوس باشد نصح صریح در خصوص امر پروردگار عالمیان در جهت بهره وری از آن عنصر الهی باید باشد منصوب هم باید باشد یعنی امام قبلی باید او را معرفی کرده باشد.این یک معنا است که بحث نقلی است.

_  ما مشیع و مروج حدیث هستیم و جایگاه حدیث در قاموس فکری شیعی چه از جهت پیگیری مناتات علمی در فقه و علوم و چه در مسائل تاریخی و اجتماعی حدیث برای ما سرنوشت ساز است. کیفیت مدیریتی که حضرات معصومین به عقل عالم پیشنهاد دادند اوج احساس مسئولیت می باشد.

_ نوع مدیریت حضرات معصومین نشان می دهد که متمایز است و قصه الهی و سازندگی است. این ها آمده اند که بشر را هدایت کنند. مبنای کار آن ها اخلاص و خدا پرستی و جذب مرضات الهی است . مبنای کار آنها انجام وظیفه است و احساس مسئولیت می کنند. حتی نسبت به یک گرسنه در سراسر عالم همین طور می باشد و نسبت به آن بی تفاوت نیستند. آنها دنبال ریاست نیستند.

_ همین طور که قرآن را اگر دست به دست کنند والله نمی توانند آیه ای مانند قرآن بیاورند اگر هم تمام بزرگان تاریخ بشر دست به دست هم بدهند نمی توانند مانند شخصیت امیرالمؤمنین را در کسی ایجاد کنند. مدیریت اهل بیت الهی است. هدف ایشان متعالی است.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین