عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۱۹۱۲
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۲
حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری در همایش «شکوه ایثار»:
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: اولویت این مرکز در سال جاری، انجام کار قرآنی در مساجد است، البته باید در محور تفسیر و مفاهیم قرآنی کارهای بیشتری صورت گیرد و تفسیر موضوعی هفته‌ای در دستور کار قرار گیرد.

عقیق:همایش «شکوه ایثار» در پاسداشت مقام شامخ ائمه جماعات ایثارگر استان تهران از سوی مرکز رسیدگی به امور مساجد پیش از ظهر امروز با حضور آیت‌الله حسینی بوشهری و حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی‌اکبری و با حضور جمع کثیری از ائمه جماعات استان تهران در حسینیه امام خمینی(ره) سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد.

**۹۷ درصد شهیدان دفاع مقدس مسجدی بودند

حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری گفت: ائمه جماعت باعث حضور انگیزه‌بخش و پشتیبان رزمندگان ما در جبهه نبرد بوده‌اند که البته مساجد ما مکان اصلی اعزام نیرو بوده‌اند و 97 درصد از شهیدان ما را جوانان مساجدی تشکیل داده‌اند. هرچه روحانیت ما از دفاع مقدس به یاد دارد دارای تفاوت اساسی با سایرین است درواقع درد دل‌های رزمندگان ما بیشتر با روحانیون بود که خاطرات فراوانی هم در این راستا وجود دارد. امروز نیز در عرصه جهاد کبیر در رویارویی با دشمنان قرار گرفته‌ایم که بهترین سنگر مسجد است و باید روحیه جهادی خود را حفظ کنیم و در این سنگر حضور فعال داشته باشیم.

وی عنوان داشت: دوستان ایثارگر نیازی به اینکه نامی از آنها برده شود ندارند مسأله خود ما و جامعه ما و نسل روحانیت جوان است تا بتواند ریشه را بشناسند و راه را ادامه دهند که تداوم خط جهاد و ایثار پیام این جلسات ماست. در این جلسات درواقع سه نسل در کنار هم قرار گرفته‌اند و ان‌شاءالله این راه را با قوت بیشتری ادامه دهند.

**ترویج فرهنگ دوستی و مودت خواسته شریعت ماست

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان «دولت، ملت، همزبانی و همدلی» ابراز داشت: این شعار که توسط رهبرمان انتخاب شد شعاری هوشمندانه و کاملاً فرهنگی است و به تمام معنا در موضوعیت کار مسجد و روحانیون است؛ ترویج فرهنگ دوستی و مودت خواسته شریعت ماست.

وی با بیان اینکه یک ماه است که کشور مظلوم یمن مورد حمله دژخیمان آل سعود قرار گرفته، اظهار داشت: نام یمن بر سر زبان‌ها افتاده و ما را یاد اویس قرنی، مالک اشتر و شخصیت‌هایی که برخاسته از این سرزمین هستند می‌اندازد. این سرزمین مظلوم و مملو از گرفتاری‌های گوناگونی که مردم در این سرزمین دارند طعمه آل سعود بود، به خصوص به دلیل ارادتی که به حضرت علی داشتند از قبل مورد کینه قرار گرفته بود و مدت‌هاست که علاقه‌مند بودند این کشور را در مشت‌شان بگیرند.

حاج علی‌اکبری تصریح کرد: حوادث اخیر یمن حقیقتاً دل‌ها را به درد آورده است. در این حوادث اولاً از چهره پلید، خائن و وابسته آل سعود که اخیراً به درستی به آن‌ها گفته می‌شود «آل یهود» پرده‌برداری و چهره واقعی آن‌ها معرفی شده است. البته این جنایت فجیع به وسیله کسانی که مدعی اسلام هستند و با همکاری رژیم‌های پلید و شیاطین و سکوت مجامع بین‌المللی اتفاق افتاده است.

وی با بیان این که البته در این یک ماه از ذات علوی مردم یمن نیز پرده برداری شده است، گفت: مردم یمن به خوبی در مقابل حمله‌های وحشیانه آل سعود ایستادگی کرده‌اند و رهبر انقلاب این پیش‌بینی قطعی را داشتند و فرمودند که آل سعود شکست خواهد خورد و درصد پیروزیشان زیر صفر است و حال مشاهده می‌کنیم که رژیم آل سعود مانده است که چه خاکی بر سرش کند.

**مساجد ما باید برای کمک به یمن آماده باشند

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد بیان داشت: ما به شدت اعمال جنایتکارانه آل سعود را محکوم می‌کنیم و از مردم یمن با تمام وجود حمایت خواهیم کرد.

وی اشاره به اولین شب جمعه ماه رجب که لیلةالرغائب (شب آرزوها) نام دارد، ابراز داشت: امشب لیلة الرغائب است و چه خوب است به صورت هماهنگ در مسجدها برای پیروزی یمن و شکست آل‌سعود نیایش شود. همچنین مساجد ما باید برای کمک به یمن آماده باشند زیرا اگر آتش بس اعلام شود تازه ابتدای امدادرسانی به این مردم مظلوم خواهد بود.

حاج‌علی‌اکبری عنوان کرد: رویکرد برنامه‌دار بودن مساجد باید با قوت ادامه پیدا کند. در شورای فرهنگی مساجد کارهای سالانه مشخص می‌شود و امیدواریم شاهد برنامه‌های 3 ساله، 5 ساله و 10 ساله در مساجد باشیم.

**اولویت در سال 94 انجام کار قرآنی در مساجد است

وی با بیان اینکه رویکرد مساجد در سال 94 نسل جوان است، گفت: امسال می‌خواهیم درباره مسجد و جوانان تأکید ویژه‌ای داشته باشیم. آنچه پیرامون ما توسط دشمن رقم می‌خورد تلاش برای شکاف بین نسل‌هاست. همچنین دشمن در رابطه با دو موضوع شبهه و شهوت شبانه‌روز کار می‌کند بنابراین طراحی مسیر برای نسل جوان به مراتب پیچیده‌تر از گذشته است.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خاطرنشان کرد: باید موقعیت جوانان امروز را مطالعه کنیم و بدانیم برای رشد جوانان در خانه‌های خدا چه برنامه‌هایی می‌تواند وجود داشته باشد،لذا اگر بخواهیم برای نسل جوان جاذبه داشته باشیم باید به آنها مسئولیت بدهیم و در برنامه‌های مسجد نقش آنها تعریف شود.

وی ابراز داشت: اولویت مرکز رسیدگی به امور مساجد، در سال 94 انجام کار قرآنی در مساجد است، البته باید در محور تفسیر و مفاهیم کارهای بیشتری صورت گیرد و ان‌شاءالله تفسیر موضوعی هفته‌ای در دستور کار عزیزان قرار گیرد.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد با بیان این‌که «11 شعبان روز جوان است» گفت: به همه عزیزان پیشنهاد می‌کنم در یک برنامه‌ریزی، جوانان منطقه خود را شناسایی کرده و در روز میلاد حضرت علی اکبر که روز جوان نامگذاری شده از آن‌ها تقدیر شود.

وی در رابطه با مراسم اعتکاف گفت:‌ اعتکاف جامعه ما را بیمه می‌کند و نعمت بسیار بزرگی است، جوانان ما در این مراسم گرد هم جمع می‌شوند و ما باید قدرت مساجد در گذشته را در این مراسم به یاد داشته باشیم و باید برنامه‌های کیفی اعتکاف افزایش یابد.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین