عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۱۷۴۵
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰
سخنرانی حاج مهدی توکلی در حسینیه حضرت علی اکبر(ع)
اگر کسی یکی از اهل بیت را انکار کند انگار همه امامان را انکار می کند و قبول ندارد. شیعه، دوازده امامی است...

گزارش تصویری


عقیق: مراسم هیئت هفتگی حسینیه حضرت علی اکبر (ع) با سخنرانی استاد حاج مهدی توکلی برگزار شد. در این مراسم حاج حسن جلیل زاده به مداحی و روضه خوانی پرداخت.

نکاتی از سخنان حاج مهدی توکلی را بخوانید؛

_ امام هادی(ع) اهل بیت را شاهد می گیرد که شب اول قبر که نکرین می آید شاهد بیاورم که دین من اسلام است.

_  خدا را شاهد گرفتن و اهل بیت را به شهادت طلبیدن به دو طریق می تواند باشد. یکی مثل حضرت عبدالعظیم حسنی که عقایدش را آورد به امام هادی عرضه کرد تا ایشان صحت این ها را گواهی کند.

_ اولین چیزی که امام هادی اهل بیت را شاهد می گیرد این است که من ایمان به امامت شما دارم. یکی از مهمترین اصول اعتقادی ما شیعیان ایمان به امامت اهل بیت است. اگر اعتقادات ما شیعیان را سه تا کنند که توحید و نبوت و امامت است. اگر این سه اعتقاد درست شود معاد هم درست می شود. کسی که پیامبر را بشناسد اعتقاداتش درست می شود.

_ اگر کسی امام زمانش رابشناسد دینش درست می شود. اگر کسی امام زمان را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است یعنی همین که دینش را نشناخته هر چند که معاد را قبول داشته باشد. امام باقر فرمود که اسلام بر پنج پایه است که یکی از آنها ولایت است.

_ ایمان به امامت اهل بیت دارای چند ویژگی دارد که یکی از آنها این است که منصب امامت از طرف خداست و آسمانی است. پیامبر این ها را انتخاب نکرده بلکه بر اساس آیات و روایات مقام امامت مانند مقام نبوت است. دومین مورد این است که راجع به ولایت و اعتقاد به امامت اهل بیت هیچ عذری را قبول نمی کنند.همه را با این امتحان می کنند و یک امتحان فراگیر است.همه احکام دین توسعه دارد به جز ولایت و امامت و اعتقادات توسعه ندارند.

_ سومین نکته این است که اعتقاد به امامت اهل بیت همسان است. یعنی همین طور که امیرالمؤمنین را قبول داریم باید امام زمان را قبول داشته باشیم. همان طور که قرآن می فرماید که ما بین پیامبران فرق نمی گذاریم. کسی که حضرت عیسی را قبول نداشته باشد انگار پیامبر را قبول ندارد.همه نور واحد هستند.

_ به دو امام رضا و امام باقر علیهماالسلام لقب عالم اهل بیت دادند. همه امامان عالم بودند. اما این دو امام خیلی دانشمند بودند. امام باقر هم اسمشان اسم پیامبر بود و هم شمایلشان شبیه پیامبر بود. حجت بن الحسن و امام باقر شمایشلشان خیلی شبیه پیامبر است.

_  نکته آخر و مهم ترین نکته این است که اگر کسی یکی از اهل بیت را انکار کند انگار همه امامان را انکار می کند و قبول ندارد. شیعه، دوازده امامی است. کسی که می گوید شیعه شش امامی هستم اصلاً شیعه نیست.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سیدامیرعلی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
0
0
باسلام و سپاس-لطفاقید کنیدهیات هایی که نامشان برده میشه کجایه تهرانند....


دست همتونو میبوسم بچه هاخیلی ماهین.تشکر
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین