عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۱۶۱۰
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۲
در نودمین نشست موعود؛
در نودمین نشست از سلسله نشست های ماهانه موسسه موعود از نخستین کتاب از مجموعه "تاریخ فرهنگی قبیله لعنت" با عنوان "بن مایه رویگردانی از خدا" نوشته اسماعیل شفیعی سروستانی رونمایی شد.
عقیق:در نودمین نشست از سلسله نشست های ماهانه موسسه موعود که 27 فروردین در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد، از نخستین کتاب از مجموعه "تاریخ فرهنگی قبیله لعنت" با عنوان "بن مایه رویگردانی از خدا" رونمایی شد.

این کتاب که حاصل مطالعه و پژوهش چندین ساله اسماعیل شفیعی سروستانی پیرامون عملکرد ابلیس از آغاز آفرینش تا تشکیل مجامع مخفی است، توسط محمود مطهری نیا معرفی و رونمایی شد.

مطهری نیا، در توضیح موضوع جلد اوّل از سری کتاب های قبیله ی لعنت، "بن مایه ی رویگردانی از خدا" را به آغاز آفرینش انسان و سرکشی ابلیس بازگرداند و با بیان شکل گیری نخستین دشمنی با انسان و ادامه دار بودن آن تا زمان حاضر، به "متنوّع بودن ابزار فریب شیاطین"، "جدّی بودن ابلیس برای دشمنی با انسان" و "پنهانی بودن عمل او در جهان امروز" اشاره کرد.

نویسنده در فصل نخست کتاب "بن مایه رویگردانی از خدا"، سرگذشت ابلیس و سقوط او به خاطر استکبارورزی اش، نحوه فریب خوردن نخستین انسان از سلسله دشمنان لعنت شده خداوند، یعنی قابیل و گذاشته شدن نخستین سنگ بنای قبیله لعنت پرداخته است. در فصل دوم کتاب، سرگذشت اقوام باستانی و اسطوره هایشان را با نگاه گفته شده در فصل اوّل بازبینی کرده است.

شایان ذکر است، مؤسسه موعود در سال 93، ۴ نشست با سخنرانی نویسنده این کتاب، درخصوص قبیله لعنت برگزار کرده است و هم اکنون لوح های فشرده این سخنرانی در سایت یاران شاپ www.yaranshop.ir در دسترس علاقه مندان است.

 

منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین