عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۱۵۴۴
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۷
مدیر انتشارات «دارالکتب‌الاسلامیه» از انتشار جلد هفتم «زندگانی پیامبر ما» خبرداد و گفت: 500 عنوان در بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران از سوی «دارالکتب‌الاسلامیه» عرضه می شود.

عقیق:مرتضی آخوندی مدیر انتشارات «دارالکتب‌الاسلامیه» درباره حضور این انتشارات باسابقه در نمایشگاه کتاب اظهار داشت: در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با حدود 500 عنوان حاضر خواهیم بود.

وی در ادامه با بیان اینکه در میان آثاری هم برای نخستین بار ارائه می شود گفت: کتاب «زندگانی پیامبر ما» یکی از مجموعه هایی است که در نمایشگاه جلد هفتم آن عرضه خواهد شد ضمن اینکه جلد هشتم هم طی چهار ماه آتی منتشر می شود.

وی با بیان اینکه این مجموعه، ترجمه مجلدات 15 تا 20 بهارالانوار را شامل می شود که محوریت موضوعی آن ها زندگی و سیره پیامبر اکرم(ص) است، گفت: مترجم این اثر سیدمحمد صالحی و مهدی مسلم است که به قلم آنها این اثر چاپ می شود.

گفتنی است، این انتشارات که تاریخچه تأسیس‌ آن به سال 1320 بر می‌گردد یکی از باسابقه‌ترین ناشران ایرانی است. حاج شیخ محمد آخوندی مؤسس این انتشارات، پس از کمک به چاپ «سفینة البحار» در سال 1320، «رساله صراط النجاة» مرحوم حاج سیدابوالحسن اصفهانی را در خانه شخصی خود منتشر نمود و بیش از 60 سال از عمر خویش را در راه نشر کتب دینی صرف نمود.

رهبر فرزانه انقلاب در مردادماه 1385 پیام تسلیتی به مناسبت درگذشت ایشان صادر فرمودند که در بخشی بر فراموش‌نشدن نقش و حق آن بزرگوار بر کتاب و معرفت اسلامی یاد می‌کنند: « ... این روحانی پرتلاش و خدوم در طول ده‌ها سال، با حوصله و پشتکاری تحسین برانگیز، قدم‌های بلندی را درنشرمعارف اسلامی برداشت و کتاب‌های مهمی از میراث علمی گذشتگان با همت و سرمایه وی در دسترس اهل علم و تحقیق قرار گرفت. حق بزرگ او بر کتاب و معرفت اسلامی، فراموش نشدنی است... »

این انتشارات اکنون با مدیریت فرزند حجت‌الاسلام آخوندی، در حوزه علوم دینی و چاپ کتب مذهبی هم‌چنان فعال بوده و در دهه هشتم فعالیت خود، نزدیک به 2هزار عنوان کتاب منتشر کرده است. چاپ آثار برجسته‌ای چون مجموعه «بحارالانوار»، «تفسیر نمونه»، «عیون اخبارالرضا»، «الغدیر»، «اصول کافی» و... گوشه‌ای از خدمات این انتشارات به حوزه فرهنگ و ادب ایران اسلامی بوده است.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین