عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۱۵۳۹
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۲
مراسم هفتگی هیأت انصار ولایت یزد برگزار شد
اگر دنبال خیر هستید، فعل و عمل اهل بیت خیر مطلق است و تبعیت بکنید از کارهایی که اهل بیت کردند که به خیر می رسید...

گزارش تصویری


عقیق: مراسم جشن میلاد امام باقر (ع) با حضور جمعی از محبیت اهل بیت(ع) در هیئت انصار ولایت یزد برگزار شد. در این مراسم حجت الاسلام مهدوی نژاد سخنرانی کرد و حاج محسن محمدی پناه به مولودی خوانی پرداخت.

نکاتی از سخنان حجت الاسلام مهدوی نژاد را بخوانید؛

_ در یک فراز برجسته و طلایی زیارت جامعه کبیره آمده است که اگر دنبال نور هستید برای اینکه راه های تاریک پیش روی زندگی را روشن کنید و گرفتار نشوید بدانید که کلام اهل بیت نور است. اگر دنبال رشد مادی و معنوی هستید و هم می خواهید که آخرتتان آباد شود واز لذت های ابدی بهره مند شوید و هم از دنیا لذت های حلال ببرید و دنیای آبادی داشته باشید اطاعت اهل بیت نهفته است.

_ اگر می خواهید به تقوا برسید، در توصیه های اهل بیت راهش گفته شده است. توصیه مهم اهل بیت تقوا است. اگر دنبال خیر هستید، فعل و عمل اهل بیت خیر مطلق است و تبعیت بکنید از کارهایی که اهل بیت کردند که به خیر می رسید. اگر دنبال احسان و نیکی کردن هستید ببنید که عادات اهل بیت چه بوده است و به آنها نگاه کنید که احسان کردن را یاد می گیرید. اگر دنبال کرامت و بزرگواری و آقایی هستید آن را در سجیه و اخلاق اهل بیت دنبال کنید.

_ خداوند برای رسیدن به هر کدام از این فضائل اهل بیت را برای ما قرار داده تا خوبی ها را به طور عینی نشان ما بدهد.خیلی کار راحت است.در دورانی که دزدی فخر و مباهات و افتخار بود پیامبر مبعوث شدند. غارت گری افتخار بود. اطاعت از پیغمبر که اطاعت از خدا بود کاری با مردم کرد که به رشد اخلاقی رسیدند. کسی اهل اطاعت بشود به رشد می رسد.

_ با اطاعت از اهل بیت پیامبر دشمنی ها را به دوستی تبدیل کرد.

_ هیچ مسئله ای نیست که در دین اسلام دستوری راجع به آن نداشته باشد. از قبل از تولد برای تو دستور دارد و تا بعد از مرگ هم برایت دستور دارد. این است که دین اسلام کامل ترین دین ها می باشد. پیامبر تمام نکاتی که الان به آن رسیده ایم را هزار و چهارصد سال پیش برای ما بیان کردند. اسلام فقط نماز و روزه و حج نیست. از حج و ولایت و نماز و روزه ولایت است. اطاعت از ولایت دنیا و آخرت شما را تأمین می کند.

_ خداوند درهای برکت آسمان و زمین را به خاطر اطاعت از پیامبر باز می کند. در آخرالزمان آمده است که به خاطر کثرت گناهان میوه ها طعم میوه ندارد. ما فکر می کنیم همه چیز مادی است در صورتی که مادی و معنوی است. علم معصوم لدنی است و این علم از جانب خدا می باشد.

_ امام معصوم قدرتش از جانب خداست. اطاعت از او رشد می آورد. جامعه و دنیا امروز به بن بست رسیده است. علوم به انحراف رفته است. بشر نمی داند چه کار باید بکند. کسی که تخلف از امر امام کند به بیچارگی و سقوط می رسد.

_ یکی از راه هایی که انسان را به رشد می رسد این است که به سراغ فقها بروید. وقتی دسترسی به امام معصوم نداریم باید سراغ فقیه جامع الشرایط برویم.فقها می فرمایند که ولی فقیه شبیه ترین و نزدیک ترین نفر از نظر فکر و اندیشه و عمل است. اطاعت از امر ولی فقیه اطاعت از امر معصوم است. ولی فقیه جانشین امام معصوم است و مسئله ای کاملاً اعتقادی محض است.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین