عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۱۵۱۱
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۱
حجت‌الاسلام والمسلمين عسگري با اشاره به اسناد روايي و تاريخي اماكن مختلف شهر كربلا به بررسي آنها پرداخت.
عقیق:حجت الاسلام و المسلمين عسگري در جمع روحانيون و مداحان كاروان‌هاي اعزامي به عتبات عاليات با تاكيد بر اينكه زائر را بايد در مورد اماكن مورد بازديد و زيارت توجيه كرد، گفت: برخي از اين اماكن كه در شهر كربلا به عنوان زيارت گاه مطرح شده است سند تاريخي و يا روايي ندارد.
كارشناس مسئول امور فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري در كربلا با بيان اينكه نبايد اين فرصت كوتاه سفر را به زيارت مكان هايي كه از نظر عقلي و نقلي نمي‌تواند صحيح باشد، تلف كرد، گفت: حضور در حرمين شريفين حسيني و عباسي و اجراي برنامه‌هاي شورآفرين و شعور افزا مي‌تواند در رشد معنوي زائران اثرات بيشتري داشته باشد.
حجت‌الاسلام والمسلمين عسگري با اشاره به برگزاري سه برنامه مهم از سوي بعثه مقام معظم رهبري در كربلا، افزود: همه كاروان‌هاي اعزامي بايد اهتمام ويژه اي به شركت در اين سه مراسم داشته باشند كه هم مي‌تواند بخشي از كارهاي آنان را پوشش دهد و هم با تجمع زائران، شور و حرارت بيشتري در ايشان ايجاد كرد.
وي ادامه داد: برگزاري روزانه جلسات وعظ و خطابه در حرم مطهر امام حسين(ع) همه روزه بعد از نماز صبح با حضور يكي از خطباي خوب كشور و مداحان برجسته برگزار مي‌شود و همه زائران مي‌توانند در اين جلسه باشكوه شركت كنند و بر شكوه آن بيافزايند.
حجت‌الاسلام والمسلمين عسگري جلسه ديگر بعثه مقام معظم رهبري را جلسات بعد از نماز مغرب و عشا در سرداب مقدس حضرت ابالفضل العباس عنوان كرد و خواستار شركت در اين جلسه شد و گفت: علاوه بر سخنراني خطباي خوب كشور در اين جلسات، مداحان كشوري كه از سوي بعثه مقام معظم رهبري دعوت شده اند، به مديحه سرايي و سينه زني مي‌پردازند و بدون شك اين فرصت در اختيار همه كاروان‌ها نيست كه بتوانند به تنهايي با اين امكانات و شرايط به عزاداري بپردازند.
وي همچنين روايتگري مصور عاشورا را برنامه ديگر بعثه مقام معظم رهبري عنوان كرد و گفت: اين برنامه همه روزه در خيمه گاه برگزار مي‌شود و با استفاده پرده و پرژكتور زائران با روايت صحيح عاشورا به صورت مصور آشنا مي‌شوند.



منبع:حج
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین