عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۱۵۱۰
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۶
در جلسه هفتگی استاد سعیدیان عنوان شد:
سعیدیان گفت: احترام نگه داشتن ماه رجب به معنای ترک محرمات و حسن مکارم اخلاق است و اگر انسان در طول عمرش موفق به کارهای نیکی نشده در این ماه به آنها عمل کند.
عقیق:استاد محمدحسین سعیدیان، قاری بین المللی قرآن در جلسه هفتگی خود با اشاره به جایگاه معنوی پدر و مادر صالح در عاقبت بخیری فرزندان گفت: اگر قرار باشد پدر و مادر صالح در روز قیامت از ما شفاعت و دستگیری کنند دعایشان مستجاب است بر همین اساس دعا کردن برای فرزند در قرآن کریم تاکید شده است .

وی افزود: به طور کلی دعا سلاح مومن است و اگر این سلاح نباشد انسان نمی تواند به جنگ با نفس برخیزد. در جلسات قرآن دعا مستجاب است و خوب است این دعاها قرین با آیات الهی شود. سعیدیان با اشاره به اهمیت  اخلاص در اعمال ، تصریح کرد: اخلاص در عمل یک امر مهم است از حضرت زهرا (س) در مورد اخلاص در عمل آمده است کسی که کارش برای خدا باشد خدا بهترین مصلحت را برای او قرار می دهد.

وی با اشاره به قرائت روزانه قرآن و ختم آن گفت: در مورد قرائت روزانه قرآن روایات و تاکیدات بسیاری آمده است و باید سعی کنیم که قرآن را هرچند وقت یک بار ختم کنیم و اکنون که در نزدیکی ماه رجب قرار داریم شایسته است ختم ویژه قرآن برای این ماه داشته باشیم. در روایات نقل است حداقل روزی 50 آیه قرآن بخوانید که این کار نه تنها ارزش معنوی دارد می تواند در پیشرفت قرائت قرآن نیز موثر باشد.

سعیدیان با اشاره به جایگاه تلاوت همراه با خشوع قرآن کریم عنوان کرد: مقام معظم رهبری در مورد تلاوت همراه با خشوع قرآن می فرماید طوری قرآن بخوانید که همه جذب مفاهیم آیات شوند.وی افزود: خواندن قرآن تنها با زیورآلات ظاهری و بدون دعوت شنوندگان به باطن قرآن یک جور خوانندگی است و باید قاریان یک جور قرآن بخوانند که همه جذب مفهوم آیات شوند.

سعیدیان با اشاره به اهمیت ماه رجب گفت: این روزها که نزدیک ماه رجب است خوب است توجه ویژه ای به این ماه داشته باشیم؛ ماه رجب مهمترین ایام عمر یک آدم فرهیخته است و بزرگان تاکید داشتند که سه ماه رجب، شعبان و رمضان را نسبت به دیگر ایام سال جدی بگیریم و با توجه باشیم.

وی افزود:  در روایات نقل است ماه رجب ماه استعداد و آمادگی برای رفتن به سوی خدا و لقاءالله است ماهی که آدمی را آماده می کند برای آنچه که خلق شده تا آن را بچشد.

قاری بین المللی کشورمان اظهار کرد: از حضرت علی (ع) سوال شد استعداد که در ماه رجب باید به آن عمل کرد یعنی چه ایشان فرمودند استعداد یعنی  ترک محرمات به طور جدی. وی تصریح کرد:  احترام نگه داشتن ماه رجب به معنای ترک محرمات و حسن مکارم اخلاق است و اگر انسان در طول عمرش موفق به کارهای نیکی نشده در این ماه به آنها عمل کند.

سعیدیان خاطرنشان کرد: ماه رجب ماه ریزش دایمی فیض الهی است و لازمه بهره مندی از این رحمت الهی ایجاد کردن مقدمه در خودمان است که با توجه در این ماه وارد شویم.


منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین