عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۱۴۸۷
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶
حاج اکبر بازوبند در اولین هم اندیشی «مجمع الذاکران حسینی»:
بازوبند گفت: با درگذشت آقای آهی، جامعه یتیم شد و بعدها خواهیم فهمید که چه گوهر گرانبهایی را از دست دادیم.
عقیق: اولین هم اندیشی «مجمع الذاکرین حسینی تهران» با حضور پیرغلامان، مداحان و شعرای پیشکسوت اهل بیت (ع) در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی سرچمشه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، سیداحمد صالحی خوانساری، از بنیانگذاران این مجمع و مداح پیشکسوت با بیان اینکه این مجمع در بهمن ماه سال ۱۳۶۱ تاسیس شد، گفت: خداوند را شاکریم که توانستیم پس از 30 سال اولین هم اندیشی این مجمع را با حضور بزرگان جامعه مداحی کشور مانند آقایان سازگار، بازوبند و ... برگزار کنیم.


تلاش مجمع تربیت مداحان در مسیر اهل بیت است

وی با بیان اینکه تمام تلاش مجمع از بدو تشکیل تربیت مداحان در مسیر سیره و سنت حضرات معصومین (ع) است، خاطرنشان کرد: امیدواریم این جلسه که با هدف بزرگداشت حاج آقای آهی (ره) و استماع نظرات شما بزرگواران تشکیل شده است بتواند به این مجمع برای توسعه و بهبود عملکردش کمک کند.

در ادامه این مراسم، حاج اکبر بازوبند، عضو هیئت مدیره خانه مداحان کشور، مسئول جامعه مداحان غرب تهران و پیرغلام اهل بیت (ع) با ابراز خرسندی از تشکیل این هم اندیشی گفت: بی شک برگزاری هرچه بیشتر چنین هم اندیشی هایی زمینه ساز توسعه و گسترش فرهنگ اصیل و صحیح مداحی در جامعه می شود.

با درگذشت آقای آهی، جامعه مداحان یتیم شد

وی ادامه داد: فقدان مرحوم آقای آهی در این جلسه بسیار احساس می شود؛ بنده معتقدم با درگذشت ایشان جامعه مداحان احساس یتیمی می کند.

حاج اکبر بازوبند با تاکید بر اینکه تلاش ها و دغدغه های آقای آهی برای جامعه مداحی کم نظیر و حتی بی نظیر است، تصریح کرد: ما فقدان ایشان را سالها بعد احساس خواهیم کرد؛ زیرا ایشان پدر تمام جامعه مداحی کشور محسوب می شوند.

مسئول جامعه مداحان غرب تهران در پایان اظهار داشت: مرحوم آقای آهی که مقام معظم رهبری هم در جلسه خصوصی و هم در جلسه عمومی با جامعه مداحان، دقایقی به وصف ایشان پرداختند از نظر ادبی، علمی و اخلاقی جزء نوابغ جامعه مداحی کشور بودند و بعدها خواهیم فهمید چه گوهر گرانبهایی را از دست داده ایم.

 

منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین