عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۱۴۸۲
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۶
در دهه اول رجب؛
حجت الاسلام و المسلمین حسین انصاریان در دهه اول رجب در حسینیه هدایت تهران سخنرانی می کند.
عقیق:با شروع ایام پربرکت، با فضیلت و اهمیت ماه رجب، حجت الاسلام و المسلمین حسین انصاریان، مفسر قرآن کریم و استاد سطوح عالی حوزه از 31 فرودین تا 9 اردیبهشت ماه 1394 (دهه اول رجب) در حسینیه هدایت تهران سخنرانی می کند.

عاشقان ماه خدا برای استفاده از این سخنرانی و همچنین مجالس روضه و مدیحه سرایی در وصف اهل بیت علیهم السلام می توانند به آدرس خیابان ری، نرسیده به پل ری، حسینیه هدایت مراجعه نمایند.

گفتنی است ماه رجب نخستین ماه از ماه های سه گانه با اهمیت (رجب، شعبان و رمضان) است که پيامبر خدا صلى الله عليه وآله درباره آن مى فرمايد: رجب، "شهرالله الأصمّ" است و بدان سبب آن را «اصمّ» ناميدند كه هيچ ماهى به پايه عظمت آن نمى رسد؛ مردم زمان جاهليت به رجب حرمت مى نهادند و آنگاه كه اسلام درخشيدن گرفت، بر حرمت آن افزود. بدانيد كه رجب، ماه خدا، شعبان، ماه من و رمضان، ماه امت من است؛ پس هركس يك روز از رجب را روزه بدارد، مستحق رضوان الهى گردد، روزه اش غضب الهى را خاموش كند و خداوند درى از درهاى جهنم را بر او ببندد. اگر كسى به اندازه تمام زمين طلا انفاق كند، برتر از روزه يك روز آن نخواهد بود... هرگاه شب شود، دعايش مستجاب خواهد بود: يا در دنيابه او عطا خواهد شد و يا براى آخرت او ذخيره مى شود (فضائل الأشهر الثلاثة، ص 24).

امام كاظم عليه السلام نیز مى فرمايد: رجب، نام نهرى در بهشت است كه از شير سفيدتر و از عسل شيرين تر است; بنابراين هركس يك روز از ماه رجب را روزه بدارد، خداوند از آن نهر به او خواهد نوشاند (اقبال الأعمال، ص 635).


منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین