عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۱۴۴۶
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که تمامی مراسم های مذهبی ما به تاریخ قمری برگزار می شود، گفت: اصل شهادت و تعظیم شعائر در ماه قمری است.
عقیق:حجت الاسلام حبیب الله فرحزاد استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که بسیاری از مردم از حضرت سلطان علی بن امام باقر(ع) شناخت ندارند، گفت: هر کس در شناساندن این امامزاده واجب التعظیم قدم بردارد در اجر و مزد آن شریک خواهد.
 وی افزود: معرفی علی بن باقر(ع) باید از طریق شبکه های مجازی، مناسبت های مختلف، اطلاع رسانی از طریق بسته های فرهنگی و فعالیت های فرهنگی و فراهم کردن شرایط برای پذیرایی و ماندگاری زائران انجام شود.
 کارشناس برتر رسانه ملی در مسائل اخلاق با اشاره به این که تمامی مراسم های مذهبی ما به تاریخ قمری برگزار می شود، افزود: اصل شهادت و تعظیم شعائر در ماه قمری است.
 استاد حوزه علمیه قم گفت: مردم منطقه کاشان مراسم قالی شویان در جمعه دوم مهر ماه را برگزار می کنند، اما باید به تاریخ قمری شهاد حضرت سلطان علی بن امام باقر(ع) نیز توجه شود.
 وی تأکید کرد: شایسته است اداره اوقاف و امور خیریه و آستان علی بن باقر(ع) و دیگر مسؤولان در توجه بیشتر به تاریخ قمری شهادت علی بن باقر(ع) بیشتر تلاش کنند.
 حجت الاسلام فرحزاد با اشاره به این که مراسم شهادت باید به بهترین شکل برگزار شود، گفت: لازم است تا در ایام شهادت حضرت سلطان علی بن امام باقر(ع) به مدت چند تا ده شب مراسم هایی برگزار شود تا به تدریج مورد شناخت و توجه دیگران قرار گیرد.
حجت الاسلام فرحزاد گفت: یکی از امامزادگانی که نقش مؤثری در ترویج تشیع در ایران داشته اند، حضرت سلطان علی بن امام باقر(ع) است و دیگر امامزادگان مانند حضرت معصومه(س) در قم و دیگر بزرگواران با تربیت شاگردان، تونسته اند موحب گسترش تشیع در کشور ایران شوند.
 شایان ذکر است، امامزاده علی فرزند بلافصل امام محمد باقر(ع) در سال 113 هجری قمری بنا به دعوت مردم ولایت‌ مدار فین و کاشان از طرف امام معصوم(پدر خود) به آن منطقه رفت و به‌مدت 3 سال به راهنمایی و ارشاد مردم پرداخت، وی در حالی که نیابت امام را از سوی دو امام زمان خود به‌ عهده داشت، با لشکرکشی حکام منطقه روبه ‌رو شد و پس از 3 روز مبارزه در منطقه اردهال کاشان به ‌همراه یارانش مانند جد مظلومش حضرت امام حسین(ع) با لب تشنه، سر از بدنش جدا شد.
 لازم به ذکر است، 27 جمادی الثانی یا دآور حماسه خونین و جاویدان اردهال در سال 116 هجری قمری ( به روایت قمری) و سالروز شهادت فرزند بلافصل امام محمد باقر(ع) در مشهد اردهال کاشان است، «علی‌بن محمد‌ باقر(ع)» نخستین شهید خاندان پاک اهل‌بیت(ع) در ایران است.

منبع: رسا
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین