عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۱۴۲۹
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۶
حجت الاسلام مطهری مدیر پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت(ع) گفت: چند عنوان کتاب پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت(ع) درباره پیامبر اعظم(ص)، مذهب شیعه و فرهنگ‌نامه مؤلفان اسلامی زیر چاپ رفت.
عقیق:حجت‌الاسلام حمیدرضا مطهری مدیر پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت(ع)  درباره آثار در دست انتشار این پژوهشکده عنوان کرد: یکی از این آثار «فرهنگ‌نامه مؤلفان اسلامی» جلد دوم است که توسط تیم مؤلفان و اعضای هیئت علمی پژوهشکده تألیف شده و به مؤلفان قرن چهارم می‌پردازد.
وی افزود: دیگر اثر در دست انتشار نیز «سیمای دوازده امام در میراث مکتوب اهل سنت» اثر منصور داداش‌نژاد عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه است که به سفارش پژوهشکده این اثر را تألیف کرده است.
مدیر پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت (ع) اظهار داشت: کتاب «رسول خدا و مدیریت تنش‌های مدینه» اثر دکتر قاضی‌خانی، مجموعه دو جلدی «مذهب شیعه» ترجمه کتاب انگلیسی اثر دونالدسن که درباره مستشرقان و زندگی ائمه(ع) است و توسط عباس احمدوند و محمد قزوینی ترجمه شده، دیگر آثار این پژوهشکده به شمار می‌رود.
وی یادآور شد: اثر دیگر نیز «تاریخ تحول اندیشه اعتقادی امامیه» اثر مهدی فرمانیان و مصطفی صادقی است.
مطهری در پایان با اشاره به اینکه یک اثر از وی نیز با عنوان «اهل بیت (ع) در آثار دانشمندان اندلس» در مرحله آماده‌سازی نهایی است، افزود: این نوشتار در یک جلد پس از اتمام مراحل نهایی نشر به بازار کتاب می‌آید.


منبع:فارس
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین