عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۱۲۸۵
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۱
حجت الاسلام ماندگاری:
رییس هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا گفت: حیا و عفت، رفتار تربیتی و حفظ کیان خانواده، لازمه رسیدن به زندگی زهرایی(س) است.
عقیق:حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری در آیین جشن میلاد کوثر با عنوان جشنواره اسوه های صبر و مقاومت که در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد، درباره نقش زنان در جامعه و شرایط رسیدن به زندگی زهرایی به ایراد سخن پرداخت.

وی با بیان این که بانوان برای رسیدن به زندگی زهرایی باید نسبت به امور دینی دغدغه داشته باشند گفت: حیا و عفت نخستین دغدغه زن در اسلام است؛ زن می تواند در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی حضور داشته باشد و اسلام نیز با این حضور مخالفت ندارد، ولی این بانو باید همراه با حیا و عفت در این عرصه ها حضور داشته باشد؛ حیا و عفت در کلام، نگاه، رفتار و تمامی عرصه های زندگی باید جاری باشد.

وی رفتار تربیتی را دیگر دغدغه زن مسلمان برای رسیدن به زندگی زهرایی عنوان کرد و گفت: زن باید در تربیت فرزندان، الگوهای اسلامی را در پیش روی خود قرار دهد و نسبت به این مسأله کوتاهی نداشته باشد.

رییس هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا تصریح کرد: رفتار تربیتی تنها مختص فرزندان نیست، بلکه زن باید نسبت به همسر، همکار، دوست و دیگران رفتار تربیتی مناسبی داشته باشد.

وی حفظ کیان خانواده را دغدغه دیگر برای زنان معرفی کرد و اظهار داشت: زن باید نسبت به اسرار و امور زندگی خانواده رازنگهدار باشد؛ زنان باید بدانند که حفظ خانواده به حفظ اسرار خانواده، حفظ فرزندان و تحمل مشکلات است.

حجت الاسلام ماندگاری گفت: کسی که زندگی فاطمی داشته باشد در دنیا و آخرت از شفاعت فاطمه زهرا(س) و ائمه معصومین(ع) بهره مند خواهد شد.


منبع:رسا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین