عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۰۲۴۴
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹
شهید حسین هوشیار؛
قاری و معلم قرآن بود و در کنار تعلیم قرآن به دنبال یاری رساندن به مستمندان خصوصاً شاگردانش بود، با آغاز جنگ به جمع رزمندگان پیوست و در عملیات بیت‌المقدس به شهادت رسید.
عقیق: شهید حسین هوشیار از شهدای قرآنی تهران بزرگ است که در این گزارش به معرفی گوشه‌های زندگی و خصوصیات این عزیز می‌پردازیم.

شهید حسین هوشیار در سال 1343 در خانواده‌ای مذهبی در تهران متولد شد و از همان دوران کودکی با حضور در مسجد و جلسات قرآن فعالیت‌های مذهبی را آغاز کرد.

 

این شهید بزرگوار در محضر شهید جوانبخت تلاوت و تجوید قرآن کریم را فرا گرفت و از دوران راهنمایی برای بچه‌ها جلسه قرآن برپا می‌کرد. وی از همان دوران به مبارزه با رژیم ستم‌شاهی پرداخت و در این راه خطراتی را تجربه کرد.

در کنار برپایی جلسه با تهیه اقلام مورد نیاز خصوصاً لوازم‌التحریر از بچه‌های مستضعف دستگیری می‌کرد. وی در این راه تلاش‌های فراوانی داشت و برای کمک به نیازمندان از دیگر خیران هم مدد می‌گرفت. در وصیت‌نامه‌اش هم به توجه به فقرا تأکید کرده است.

 

به دلیل مهربانی، دستگیری و اخلاق خوش محبوبیت زیادی بین بچه‌ها داشت و در کنار آموزش آیات الهی آنها را به عمل به قرآن دعوت می‌کرد. نماز را در اول وقت به جا می‌آورد و همواره به آن تأکید داشت.

با آغاز جنگ به جمع مجاهدان فی سبیل‌الله پیوست و در عملیات بیت‌المقدس و در جریان آزاد‌سازی خرمشهر به خیل شهدای اسلام پیوست.

 

در ادامه توجه علاقه‌مندان را به تماشای مستند این شهید که توسط سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ تهیه شده جلب می‌کنیم.

دریافت

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین