عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۰۰۹۱
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۲
حجت الاسلام سعید بهمنی؛
یک عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: در روایات به طور مطلق، اصل دید و بازدید امر محبوبی است. از اهل بیت سفارش شده که «تَزَاوَرُوا فَإِنَّ فِی زِیَارَتِکُمْ إِحْیَاءً لِقُلُوبِکُمْ».
عقیق:حجت الاسلام و المسلمین دکتر سعید بهمنی عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در گفتگویی درمورد دید و بازدیدهای ایام عید گفت: در روایات به طور مطلق، اصل دید و بازدید امر محبوبی است. به ویژه که از اهل بیت سفارش شده که «تَزَاوَرُوا فَإِنَّ فِی زِیَارَتِکُمْ إِحْیَاءً لِقُلُوبِکُمْ» زیارت مومنان هم باعث احیاء امر ائمه(ع) می شود و هم باعث می شود که خودشان زنده دل شوند.

وی افزود: به طور طبیعی در آستانه سال  نو و در آغاز آن از امام صادق (ع) نقل شده است که فرمود ما در هر سال نویی انتظار فرج را می کشیم. کسانی که منتظر فرج مصلح کل هستی هستند لازم است که خودشان صالح باشند و این صلاحیت را تکثیر کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: دید و بازدید ها بهانه ای است که وقتی زنده دل شدند و امر ائمه(ع) را احیا کردند، از قبال این زنده دلی ها برای تمهید و آمادگی ظهور آن وجود گرامی و مقدس هم آماده می شوند.

عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ادامه داد: در بهار طبیعت بهار وجودهای انسان هم شکوفا شود. البته امسال به لحاظ تقارن ایام نوروز با ایام فاطمیه طبعاً شیعیان قلباً محزون هستند. آن توصیه کلی این است که اولاً شیعیان آن حضرت ذاکر و متذکر باشند به آنچه که بر اهل بیت رفته است. در عین حال با کسانی که احتمالاً غافلند یا آن جدیت لازم را در این باره ندارند؛ مهربان باشند. الزاماً لازم نیست همه وادار به حزن باشند. نه، همین که خود مومنان متذکر و محزون باشند کافی است و دیگران را نباید با نامهربانی وادار به حزن کرد.

بهمنی یادآورشد: اولین سفارش عمده اهل بیت(ع) مهربانی نسبت به کسانی است که غافلند و آن اعتنای لازم را به این ایام ندارند زیرا حزن به این ایام تبعاً از واجبات فقهی نیست که مردم را به آن وادار کنند هر چند که یک ارزش اخلاقی است.


منبع:مهر


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین