عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۹۷۹۲
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴
شهید علی اکبر ابراهیمی از معدود شهدایی است که در روز ولادتش به شهادت رسیده است.
عقیق:خواندن سنگ مزار شهدا و حساب کردن سن شان در زمان شهادت یکی از پرتکرارترین کارهایی است که هنگام گذر از گلزار شهدا انجام می دهیم تا این موضوع برایمان روشن تر شود که رزمندگان و فرماندگان غیور ۸ سال دفاع مقدس را جوانان بیست و چندساله کشور تشکیل داده بودند.

شهیدی که هدیه تولدش را از خدا گرفت + عکس

شهید علی اکبر ابراهیمی شهید جوانی است که خواندن سنگ مزارش شاید بیشتر از سایر شهدا توجه رهگذران را به خود جلب کند. شهیدی که زمان شهادت دقیقا ۲۰ سال داشت تا هدیه تولد بیست سالگی اش را فقط از خدا بگیرد. این شهید جوان متولد ۲۵ اردیبهشت ۱۳۴۵ بود که در تاریخ ۲۵ اردیبهشت ۱۳۶۵ در منطقه مهران به شهادت رسید.


شهیدی که هدیه تولدش را از خدا گرفت + عکس


در وصیت نامه این شهید بزرگوار آمده است:

«اي ملت عزيز! وصيت‌نامه‌هاي شهدا را بخوانيد و بدان عمل كنيد. خيلي‌ها بعد از شهادت وصيت‌نامه به جاي گذاشتند. اگر من بدانم كه به همان وصيت‌نامه‌ها عمل مي‌شود، ديگر هيچ نخواهم نوشت؛ چرا كه پيام شهداي ديگر است و آن اين است كه امام را هيچ‌گاه از ياد نبريد و پشتيبان ولايت فقيه و روحانيت باشيد.
قرآن بخوانيد؛ زيرا، كلام خداست. دعا بخوانيد؛ چون دعا سخن شما با خداي عزوجل مي‌باشد. نمازهاي جماعت‌ و جمعه‌ را با شكوه برقرار كنيد كه قلب دشمن به درد آيد.

شهیدی که هدیه تولدش را از خدا گرفت + عکس

به خانواده‌هاي شهدا، اسراء و مفقودين احترام بگذاريد كه چشم و چراغ اين ملتند. هميشه خود را جاي آنها بگذاريد تا بيشتر به ياد آنها باشيد و بدانيد كه خدا فرموده: « من جانشين شهدا در خانواده‌هاشان مي‌باشم. »
هميشه به ياد شهيدان باشيد و هر از گاهي به ديدن‌شان برويد تا شما روحيه‌ بگيريد و آنها نيز خشنود باشند و تسلي دل براي آنها باشيد.
پيامم به محصلين اين است كه در دو جبهه بجنگند كه در دنيا و آخرت خشنود باشند.
اين را بايد بدانيد كه جبهه به ما نيازي ندارد؛ بلكه ما به جبهه نياز داريم؛ چرا كه محل خودسازي و دانشگاه انسان‌سازي است.»

منبع:شهدای ایران

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین