عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۹۶۷۱
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸
حجت الاسلام والمسلمین جاودان:
آیت الله العظمی بهجت(ره) می گفتند "اگر ثروتمندان می دانستند چه لذتی در نماز پنهان شده، ثروت را رها می کردند و به دنبال نماز می رفتند".
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین محمد علی جاودان، در ادامه سلسله جلسات اخلاق که در حسینیه شیخ مرتضی زاهد تهران برگزارشد، با تاکید بر جایگاه و اهمیت نماز، اظهارداشت: در طول شبانه روز خواندن نماز جزء اعمال معمولی مردم است، در حالی که عمال دیگر مانند نماز شب مورد غفلت قرارمی گیرد.

وی در ادامه به روایتی از رسول اکرم(ص) " الصَّلَوةُ مِيزَان؛ مَن‌ وَفَی‌ اسْتَوْفَي‌/ (من لايحضره الفقيه ، ج1 ، ص 2 ؛ مستدرك الوسائل ج3، ص 14 و ج1 ، ص 172)"  اشاره کرد و گفت: دراین روایت آمده که نماز ترازو است و هرکس ترازو را آن قدر که باید پر کند، چرا که نماز میزان و معیار سنجش دیگر اعمال ماست.

حجت الاسلام والمسلمین جاودان با تاکید بر لزوم درک معانی نماز، ابراز داشت: برخی از اعمال ما بر اساس عادت است و بعضی دیگر بر اساس طبیعت. بخشی که اختیاری است به نیت ما بر می گردد. اگر سراسر زندگی انسان تحت کنترل باشد، فرد خوشبختی خواهد بود.

وی در ادامه به بیان خاطره ای از مرحوم آیت الله العظمی بهجت(ره) پرداخت و گفت: ایشان به ثروتمندانی که در پی مال اندوزی بودند می گفتند "اگر اینها می دانستند چه لذتی در نماز پنهان شده، ثروت را رها می کردند و به دنبال نماز می رفتند".

این استاد حوزه یادآور شد: نماز خواندن انسان های معمولی به منظور استغفار از گناهان است، در حالی که هدف از نماز خواندن ائمه معصومین علیهم السلام حفظ و نگهداری عمل صالح بود.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین