عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۹۶۲۴
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۲
نماینده ولی فقیه در قزوین:
اگر یک طنزپرداز بتواند با استفاده از زبان و هنر طنز نویسی حقیقت دینی و ایمانی را تبیین کند می توان گفت که این شخص، طنزپرداز موفقی است که در راه تبلیغ دین الهی گام برمی دارد.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، در مراسم رونمایی از هشتمین شماره  نشریه طنز هنر و ادب پایداری که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی برگزار شد، گفت: یکی از شیوه هایی که برای ایجاد رابطه بین افراد مورد استفاده قرار می گیرد، زبان هنر و یکی از ابزارهای آن طنز است.

وی افزود: از زبان طنز حکیمانه می توان برای تبلیغ دین و انتقال مفاهیم دینی هم استفاده کرد و حجت الاسلام والمسلمین قرائتی یکی از روحانیون موفق در این زمینه است که توانسته اند از این ابزار به نحو مطلوبی استفاده کند .

امام جمعه قزوین ادامه داد: نکته اصلی در استفاده از ابزار و زبان طنز، توجه به رسالت اصلی آن است که اگر این رسالت در انتقال مفاهیم دینی و ایمانی فراموش شود این طنز در مرحله فکر تبدیل به لهو، در مرحله حرف و سخن تبدیل به لغو  و در مرحله عمل هم تبدیل به لعب می شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تاکید بر لزوم توجه به هدف اصلی در استفاده از زبان طنز و سایر ابزار هنری، تصریح کرد: اگر هدف ما در استفاده از زبان طنز و هر ابزار و بیان هنری دیگر این باشد که همه به سمت خداوند رو کرده، دل ها متوجه اوامر الهی شده  و زبان طنز و نحوه بیان و مجالس طنز ما را یاد خداوند بیندازد اینجا رسالت طنز در فرهنگ دینی ما ادا شده است.

وی افزود: اگر هدف الهی در برگزاری مجالس طنز در نظر گرفته شود، مجالس طنز ما هم باید طوری اداره شود که شاهد بعضی حرکت ها و سخنان که با فرهنگ دینی و مذهبی سازگاری ندارد نباشیم.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با اشاره به رسالت طنز در حوزه دفاع مقدس، اظهار کرد: وقتی زبان طنز برای بیان خاطرات و انتقال مفاهیمی از دفاع مقدس مورد استفاده قرار می گیرد، تمام سنگینی و ابهت دفاع مقدس روی طنز می افتد و رسالت طنز و ظیفه ما را در انتقال این مفاهیم با زبان طنز سنگین تر می کند.

امام جمعه قزوین بیان کرد: رسالت دفاع مقدس، رسالت همه انبیاء و ائمه اطهار(ع)، رسالت غدیر، عاشورا و انتظار است، رساندن پیام همه اینها به عهده طنز دفاع مقدس است و یک طنز پرداز باید تکلیف خودش را با آیه 39 سوره احزاب که می فرماید«الَّذِينَ يُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَيَخْشَوْنَهُ وَلَا يَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ وَكَفَى بِاللَّهِ حَسِيبًا : همان كسانى كه پيامهاى خدا را ابلاغ مى‏كنند و از او مى‏ترسند و از هيچ كس جز خدا بيم ندارند و خدا براى حسابرسى كفايت مى‏كند» روشن نمایند.

این مدرس حوزه و دانشگاه تاکید کرد: اگر یک طنزپرداز بتواند با استفاده از زبان و هنر طنزنویسی یک حقیقت دینی و ایمانی را تبیین کند، می توان گفت که این شخص طنزپرداز موفقی است که در راه تبلیغ دین الهی گام برمی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: اگر خروجی کار طنزپرداز توجه دادن دل ها به سمت خدا و مفاهیم دینی باشد، جامعه در مسیر حکمت الهی قرار می گیرد، اما اگر این گونه نشد، طنز تبدیل به لهو، لغو و لعب شده و در مقابل حکمت الهی قرار می گیریم که امر ناخوشایندی است.


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین