عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۹۵۰۵
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۹
در اين طرح ترجمه و مفاهيم قرآن كريم با روشي نوين و به زبان ساده براي زايران ارائه مي شود.
عقیق:طرح «واژه‌هاي آسماني» با هدف آموزش گام به گام و آسان ترجمه و مفاهيم قرآن كريم همراه با روشني نوين در هتل روياالعزيزيه مكه مكرمه اجرا مي‌شود.
مسئول فرهنگي اين هتل در اين زمينه گفت: سفر عمره مفرده بهترين زمان براي اجراي طرح‌هاي فرهنگي در قالب بسته‌هاي فشرده است و طرح واژه‌هاي آسماني نيز در همين راستا به اجرا در مي‌آيد.
وي اظهار داشت: قرآن كريم نزديك به ۷۸ هزار واژه دارد كه اگر كلمات تكراري آن را حذف كنيم حدود ۱۰ هزار واژه مي‌شود. بنابراين با اجراي اين طرح زايران مي‌توانند با آموختن ۱۲۶۰ كلمه بيش از ۸۰ درصد كلمات قرآن را ترجمه نمايند و اين يك موفقيت بزرگ براي هر زاير عمره گزار خواهد بود.
تلخابي در خصوص چگونگي اجراي طرح واژه‌هاي آسماني تصريح كرد: در اين طرح فلش كارتهايي تهيه شده كه در يك طرف آن آياتي از قرآن كريم و در سمت ديگر آن ترجمه همين آيات بيان شده است. در هر آيه يك كلمه به صورت رنگي نوشته شده و در بخش ترجمه نيز معناي همين واژه با رنگ مشخص گرديده است و مخاطب مي‌تواند با يك نگاه در كمترين زمان ممكن معناي واژه را مشاهده كرده و نسبت به يادگيري آن اقدام كند.
وي گفت: در اين طرح ۱۲۶۰ كلمه در قالب ۶۲۰ آيه گردآوري و آموزش داده مي‌شود.
گفتني است طرح واژه‌هاي آسماني از جمله برنامه‌هاي فرهنگي هتل روياالعزيزيه در مكه مكرمه بوده و زائران با حضور در ايستگاه فرهنگي هتل مي‌توانند در اين طرح قرآني شركت كنند.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین