عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۹۴۲۵
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۳
در نخستین روز دومین اردوی آموزشی بانوان شاعر انقلاب اسلامی
حجت الاسلام و المسلین محمدعلی جاودان گفت: در روایات آمده نماز ترازو است. یعنی نماز انسان نشان می دهد دیگر رفتارهای انسان درست است یا نه. انسان باید به نمازش نگاه کند و ببیند اگر نمازش درست است بقیه‌ی رفتارهایش هم درست است.
عقیق:حجت الاسلام و المسلین محمدعلی جاودان میهمان نخستین کارگاه اردوی آموزشی بانوان شاعر انقلاب اسلامی بود.
این معلم برجسته‌ی اخلاق با ذکر اهمیت نماز در جمع شاعران جوان بیان کرد: «در روایات اسلامی آمده است که نماز ترازو است. یعنی نماز انسان نشان می دهد دیگر رفتارهای انسان درست است یا نه. انسان باید به نمازش نگاه کند و ببیند اگر نمازش درست است بقیه‌ی رفتارهایش هم درست است و اگر نمازش درست نیست، رفتارهایش هم نادرست است.»



این استاد اخلاق در ادامه افزود: «نیات ما هم وابسته به صفات ماست و تا صفات ما درست نشود نیات ما هم خالص نخواهند شد؛ مثلا کسی که شهرت را دوست دارد، همه‌ی رفتارها و گفتارهایش در راستای همان صفتش است و نمی‌تواند نیت خود را برای عملی خالص کند.»
حجت الاسلام جاودان در پایان سخنان کوتاه خود برای سلامتی شاعران جوان و ظهور حضرت ولی عصر (عج) دعا کرد.
دومین اردوی آموزشی شعر جوان بانوان انقلاب اسلامی (آفتابگردان‌ها) از امروز در تهران شروع شده و تا روز جمعه 22 اسفند ماه ادامه دارد. گفتنی است مشروح کارگاه‌های آموزشی اردوی آفتابگردان‌ها به زودی در پایگاه اینترنتی موسسه شهرستان ادب به نشانی www.shahrestanadab.com  منتشر خواهد شد.

منبع:فارس
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین