عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۹۱۴۷
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۱
مرحوم علی اربابی از اساتید قرآن کشور است که بسیاری از اساتید امروزی شاگرد مکتبش بودند، وی عمر و زندگی‌ خود از جمله فرزندش امیر را وقف اسلام و قرآن کرد.
عقیق:17 اسفند‌ماه سالروز درگذشت مرحوم «علی اربابی» از اساتید و مدرسان تلاوت قرآن کریم است که در این گزارش به مرور بخشی از زندگی وی می‌پردازیم.

استاد اربابی در کنار استاد مروت

استاد «علی اربابی» سال 1318 در تهران و در خانواده‌ای مذهبی چشم به جهان گشود. از همان دوران کودکی به تشویق خانواده با فعالیت‌های مذهبی آشنا شد و در 10 سالگی برای آموختن قرآن کریم به مکتب‌خانه رفت.

استاد اربابی در جمع اساتیدی مانند موسوی بلده، سلیمی، فروزان و مرحوم صبحدل

این استاد عزیز از همان‌ دوران کار آموختن فنون تلاوت را رها نکرد و نزد اساتیدی مانند استاد مولایی تلمذ کرد. وی در سال 1347 با استاد «حافظ خلیل الرحمن» که اهل کشور عربستان بود آشنا شد و در جلسات وی علوم تلاوت را فرا گرفت.

استاد اربابی در سال‌های زندگی پربرکتش در محضر برخی از اساتید کشور مصر مانند مصطفی اسماعیل، محمود علی‌البناء و الرزیقی تلمذ کرد و با برپایی جلسات باشکوه به تربیت شاگردان پرداخت. تا جایی که امروز بسیاری از اساتید قرآن کریم شاگردی استاد اربابی را بخشی از کارنامه افتخارات خود می‌دانند.

این استاد عزیز با شروع جنگ فرزندش را راهی جبهه‌ها کرد و در تاریخ 21 اردیبهشت‌ماه 1365 امیر اربابی فرزند مرحوم علی اربابی به درجه رفیع شهادت نائل شد. شهادت امیر داغ سنگینی بر دل پدر گذاشت، اما از آنجا که استاد از بزرگان محل بود و همواره به خانواده‌های شهدا دلداری می‌داد، در برابر شهادت فرزند چون کوه ایستادگی کرد. اما تا آخرین روز‌های عمر در خلوت خود در فراغ دردانه‌اش می‌گریست و دلتنگ امیر بود.

شهید امیر اربابی

سرانجام استاد علی اربابی در روز 17 اسفند‌ماه 1385 پس از گذراندن یک دوره بیماری به فرزند شهیدش پیوست.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین