عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۸۹۱۳
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۰
کارشناس فرق و مذاهب تشریح کرد:
وهابیت با طرح چنین شبهاتی قصد تضعیف شیعه و مساله امامت که ستون و عمود خیمه اسلام ناب محمدی است را دارد که البته با مستندات خودِ این فرقه جعلی، به بی‌پایه بودن ادعاهای آن‌ها می‌توان پی برد.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین عباس جعفری فراهانی، کارشناس فرق و مذاهب در گفتگویی با اشاره به یکی از شبهات وهابیت پیرامون انکار شهادت حضرت زهرا (س) اظهار کرد: جریان سلفی و وهابیت در راستای دشمنی خود با اهل بیت علیهم السلام مطرح می کند که اساسا از دنیا رفتن حضرت زهرا (س) به دلیل شهادت و در اثر جراحات وارده و به آتش کشاندن خانه ایشان و وارد کردن ضرب و جرح نبوده بلکه آن حضرت (س) به مرگ طبیعی از دنیا رحلت کرده اند.

وی ادامه داد: اصل این شبهه به رهبران وهابیت یعنی ابن تیمیه و محمد ابن عبدالوهاب باز می گردد که البته خودِ ابن تیمیه در برخی نوشته هایش به ماجرای شهادت آن حضرت (س) اشاره می کند.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: به طور مثال ابن تیمیه در صفحه 220 کتاب «منهاج السنه» با اشاره به ماجرای هجوم به خانه آن حضرت (س)، بیان می کند «کُبِثَ بیت فاطمه»؛ که این عبارت اشاره به، ورود با  زور به خانه حضرت زهرا (س) دارد و اعترافی است از جانب ابن تیمیه و ماجراهای بعد از آتش زدن بیت و ...

حجت الاسلام جعفری فراهانی با اشاره به دیگر مستندات موجود در منابع اهل سنت تصریح کرد: شهادت حضرت زهرا (س) امری بدیهی است که شخصیت های اهل سنت همچون ذهبی و جوینی و دیگران نیز بدان اشاره کرده اند و شهادت ایشان را در اثر ضرباتی که به بدن حضرت (س) وارد شد، می دانند؛ از جمله جوینی در کتاب صاحب فرائد السمطین روایتی از پیامبر نقل و بیان می کند. او می گوید پیامبر صلی الله علیه و آله فرمودند: «دخترم فاطمه پس از رحلت من در سختی قرار می گیرد و حق او غصب می شود و به شهادت می رسد»(مغمومةٌ مغصوبةٌ مقتولة) که واژه مقتوله بر شهادت حضرت زهرا (س) دلالت دارد.

دبیر شورای کتاب مجمع جهانی اهل بیت (ع) عنوان کرد: همچنین، در منابع معتبر شیعی نیز این مساله اشاره شده است که از جمله کلینی در کتاب اصول کافی از قول امام صادق (ع) بیان می کند: «مادر ما حضرت زهرا (س) شهید است.»(إنّ جدّتی فاطمه شهیدة)

وی ابراز کرد: شهرستانی از بزرگان اهل سنت در کتاب «الملل و النحل» صفحه 67 ماجرای ضربه خوردن حضرت زهرا (س) و سقط جنین ایشان را نقل می کند؛ همچنین منابع دیگری نیز از اهل سنت وجود دارد که بیان می کنند حضرت زهرا (س) پس از رحلت پیامبر اسلام (ص)‌ به سختی هایی دچار شدند که منجر به شهادت ایشان شد.

حجت الاسلام جعفری فراهانی در ادامه به هدف وهابیت از طرح چنین شبهاتی اشاره کرد و گفت: سلفی ها نمی خواهند به جایگاه بلند و والای اهل بیت علیهم السلام اعتراف کنند به دلیل آنکه در پی این ماجرا، تمامی مبانی اعتقادی آنها متزلزل شده و از بین رفته و همه اقدامات آنها زیر سوال می رود و مردم از حقیقت وجودی آنها آگاه خواهند شد.

وی تاکید کرد: طرح چنین شبهاتی در حالی از سوی وهابیت رخ می دهد که اهل سنت به ویژه شافعی ها، به اهل بیت علیهم السلام ارادت داشته و برای آنها احترام قائل هسند و حقوق ایشان را محترم شمرده و کمترین حق را نسبت به آنها با توجه به آیه 23 سوره شوری: "قُل لا أَسئَلُكُم عَلَیهِ أَجراً إِلاَّ المَوَدَّةَ فِی القُربى‏؛ (ای پیامبر!) بگو من هیچ پاداشى از شما بر رسالتم  درخواست نمى ‏كنم جز دوست ‏داشتن اهل بیتم"، محبت به ایشان می دانند.

حجت الاسلام جعفری فراهانی خاطر نشان کرد: بنابراین، وهابیت با طرح چنین شبهاتی قصد تضعیف کردن شیعه و مساله امامت که ستون و عمود خیمه اسلام ناب محمدی است را دارد که البته با مستندات خودِ این فرقه جعلی، به بی پایه بودن ادعاهای آنها می توان پی برد.

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین